חדשות בריאות

חולה קורונה במצב קשה החלים ושוחרר מבית החולים: "זה נס גלוי"

ירון בוכריס, בן 37 מתל ציון, אב ל-9, היה מונשם ומורדם במשך 9 ימים בעקבות ווירוס הקורונה. בחסדי שמים הוא החלים ושוחרר לביתו: "אני בחיים, וזה נס גלוי", אמר נרגשות

  • ה' אייר התש"פ
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ירון בוכריס, בן 37 תושב הישוב 'תל ציון' נדבק בוירוס הקורונה, היה מאושפז במצב קשה, הונשם והורדם. לאחר מספר ימים התעורר בוכריס, ובימים אלו מתאושש ומחלים לגמרי: "אני עדיין חלש וקשה לי לעמוד הרבה זמן או ללכת, המחלה הזו לא נעלמת במהירות. אבל אני ב"ה בחיים, זה נס גלוי. אני מודה לצוות הרופאים, האחים והאחיות שטיפלו בי", אמר בשיחה שהעניק לרדיו 'קול חי'.

שבועיים קודם לכן חבק בוכריס בהתרגשות את בנו התשיעי. מספר ימים לאחר ברית המילה, החל להרגיש לא טוב. בדיקה העלתה כי הוא נדבק בוירוס הקורונה. כאשר חומו עלה, והוא התקשה לנשום, הוא אושפז במחלקת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם, עם תמיכה נשימתית.

אך התמיכה הנשימתית לא הספיקה. "התחושה הייתה כמו מישהו שצולל לתוך המים. לא הצלחתי לשאוף אוויר, והקושי נוראי", תיאר בוכריס. יומיים לאחר מכן הוא הועבר למחלקת טיפול נמרץ, כשהוא מורדם ומונשם.

פרופ׳ סיגל סבירי, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ נשימתי לחולי קורונה במצב קשה בהדסה עין כרם, מתארת כיצד נלחם הצוות על חייו של ירון: "הצעיר בן ה-37, הגיע לבית החולים עם קוצר נשימה וסימנים למעורבות ריאתית משמעותית משנית לווירוס הקורונה.

"בתחילה הסתדר עם קבלת חמצן אך בשל קוצר נשימה גובר כעבור יומיים לא נותרה ברירה אלא להנשים אותו. הוא טופל בפרוטוקול התרופתי המקובל ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה, והיה כל הימים מונשם ומורדם.

"לאחר כשבוע של טיפול אינטנסיבי, חל שיפור במצבו הנשימתי, הוא החל להתאושש לשמחת כל הצוות ביחידה. הוא שב להכרה ועבר גמילה מהנשמה והחל להתחזק. בהמשך העברנו אותו להמשך טיפול במחלקת הקורונה לחולים במצב קל, ומשם הדרך הביתה הייתה קצרה. זה בהחלט מקרה מעודד ומשמח, עכשיו ירון יפגוש את בני המשפחה ויאסוף את כולם לאט לאט חזרה הביתה".

אנשי בית החולים, בהם אחיות וצוות הביטחון ליוו אותו אל מכונית "איחוד הצלה" שבאה לאסוף אותו אל ביתו. "תשעה ימים הייתי מונשם ומורדם, לא ידעתי מה קורה עם המשפחה ועם התינוק שרק נולד לי. לא הספקתי להכיר אותו וליהנות ממנו", אמר בוכריס בהתרגשות, וביקש להודות לבורא עולם ולצוות הרפואי שטיפל בו במסירות.

"אני עדיין חלש וקשה לי לעמוד הרבה זמן או ללכת, המחלה הזו לא נעלמת במהירות. אבל אני ב"ה בחיים, זה נס גלוי. אני מבקש להודות לצוות הרופאים, האחים והאחיות שטיפלו בי", סיים בוכריס את דבריו הנרגשים.

תגיות:ירון בוכריסנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה