חדשות בריאות

אושר המתווה להחזרת הישיבות: כך זה ייראה

איך יחזרו בחורי הישיבות ללימודיהם? מהו מתווה הקפסולות? ומה בנוגע לאנשי הצוות? כל הפרטים אודות המתווה להחזרת הישיבות ללימודם, שאושר הערב

  • ד' אייר התש"פ
ישיבת חברון בירושלים (צילום: Aharon Krohn/Flash90)ישיבת חברון בירושלים (צילום: Aharon Krohn/Flash90)
אא

מתווה ה'קפסולות' להחזרת הלימודים בישיבות אושר הערב (שלישי) על ידי ראש הממשלה נתניהו. המתווה צפוי לעלות לאישור ביום חמישי בהצבעה בקרב שרי הממשלה, ביחד עם מתווה משרד החינוך להחזרת הלימודים בגני הילדים ובכיתות א' עד ג'.

המתווה נידון בישיבה טלפונית, בראשות ראש הממשלה נתניהו, ובה השתתפו  יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי, שר החינוך רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ. בישיבה השתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירים נוספים.

על פי סעיפי המתווה, הבחורים יחזרו ללמוד בישיבות במתכונת של 'קפסולות' כאשר כל 26 בחורים יתקבצו יחד במתחם מוגדר מראש במתחמי הישיבה ולא יצאו מהמקום, הם ישהו יחד באותו מרחב שם ילמדו, יתפללו, יאכלו וישנו. כאשר לא תינתן להם האפשרות לצאת מהמקום המסוגר.

לאחר שבועיים ימים מיום התקבצות הבחורים יחד בצורת ה'קפסולה' יבדקו מה מצבם של הבחורים, אם כולם ירגישו טוב ללא תסמיני קורונה הם יאושרו להיכנס להיכל הישיבה להמשך לימוד כרגיל יחד עם שאר הקבוצות שימצאו בריאים, באם חלילה ימצא שאחד מהקבוצה חיובי לנגיף הקורונה כלל הקבוצה תכנס לבידוד מיידי.

עוד מסעיפי המתווה המסתמן; הבחורים ימדדו חום בכניסתם, כלל הבחורים יצטרכו להירשם מראש ולענות על שאלון רפואי השולל קיום תסמינים, חשיפה לחולה מאומת וכיוצ"ב, בנוסף יצטרכו הבחורים להביא טופס מיוחד שיאשרו ההורים כי הם מסכימים לכלל ההוראות המפורטות בדף עליהם הם חותמים. לאחר שהבחורים ישהו ב'קפסולות' הם יתקבצו יחד ויידרשו שלא לצאת ממתחם הישיבה למשך 45 יום.

צוות הישיבה שיורשה להיכנס למתחם יהיו רק כאלו שיהיו חלק מ'הקפסולות' או במקרה חריג אחר בו יידרשו אנשי הצוות לבדיקת חום אישית, לבוש מגן מלא, שמירה על מרחק של חמש מטר לפחות מהתלמידים.

המתווה המדובר לעת עתה היא רק על ישיבות המונות עד 400 בחורים והכוללת פנימייה, ישיבות עם מספר בחורים גבוה מזה – ידונו בהחלטת נפרדות.

המתווה הסופי הובא הבוקר (שלישי) לעיונם של הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין, והוא אושר על ידם.

ישיבות שלא יוכלו לעמוד בתנאי הסף הנוקשים יקבלו מתווה נוסף ואחר, אותו מנסחים בימים אלו צוות וועד הישיבות.

תגיות:נגיף הקורונהמתווה הקפסולות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה