הום סטיילינג

הצצה לתכנון בסטנדרט גבוה, חלק רביעי בסדרה: סקירת מטבח

כאשר יש מרחב למטבח ואפשרות להשקיע – אפשר ליצור מטבח נוח, שימושי ויפהפה. זה מה שעשינו בדירה הזו

אא

לפרקים הקודמים בסדרה, לחצו כאן

מיד לאחר התשתיות, התחלנו לתכנן את המטבח.

כיוון שהמטבח הוא המקום הכי שימושי בבית, צריך לייחד לו את החשיבה הראויה, כדי לוודא שהוא יתאים לצרכים שלנו.

לכן, מלבד פגישה לבניית תכנית וסגנון כללי לבית, צריך פגישה ייחודית למטבח.

בדירה שאנו סוקרים, ערכנו פגישה כזו, בה ישבתי עם הלקוחה וביצעתי ברור מקיף, וכך הגענו למסקנה שיש לנו 4 נקודות שינחו אותנו בתכנון ועיצוב המטבח:

1. פרקטיות – תכנון נכון, זה דבר שחשוב תמיד, אבל במטבח גדול כמו פה זה קריטי. זה מתחיל בהקפדה על משולש-זהב (חיבור בין כיור, כיריים ומקרר) לא גדול מידי, שלא נעשה הליכות במטבח במקום לבשל.

2. שפע של אחסון - מקומות אחסון למלאי רחב, כדי שניתן יהיה לעשות קניות חודשיות ולהכניס הכל לתוך המזווה.

3. פינת ישיבה נוחה לכל המשפחה, תוך שימת לב למשפחתיות ולמרחב, כך שאחד יושב מול השני, לא מול קיר ולא אחד ליד השני. האתגר הגדול - עבור 8 אנשים!

4. קו נקי ומינימליסטי, שיהיה קל לנקות ולסדר, ובשוטף - שלא יהיה כלום מעל השיש, אפילו לא תמי 4, כך שלכל מכשיר חשמלי או מוצר יהיה המקום שלו.

הפרדנו לגמרי את אזור הבשרי והחלבי. כשיש מרחב וזה מתאפשר – זה ממש כדאי.

אחד החלומות של הלקוחה היה אי ופינת ישיבה נוחה לכל המשפחה, לכן שילבנו את שניהם. פינת הישיבה נבנתה מסביב לאי. הקפדנו לבחור כיסאות שיכנסו באופן מלא תחת האי, כך שבזמן העבודה על האי - הכיסאות לא יפריעו, ולא יצטרכו להזיז אותם ממקום למקום. זאת מלבד האפקט הנקי שזה נותן למרחב.

בארונות הקיר הגבוהים מיקמנו את 2 התנורים, כל אחד בצד המטבח שלו בנפרד, והגבהנו אותם למקום גבוה, נגיש ונח, עם 2 מגירות תבניות תחת כל תנור. מעל התנור מיקמנו את המיקרוגל, מוסתר מאחורי קלאפה HK. כך שמרנו על המראה הנקי של המטבח.

המקרר הוצב ליד המזווה, כדי לחסוך זמן כפול: גם בשלב החזרה מקניות – פורקים בנקודה אחת ומשם הכל בהישג יד, טעוני הקירור למקרר והיבשים למזווה. מלבד זאת, זמן רב נחסך בשלב הבישול, כשכל המוצרים נמצאים באזור אחד ולא צריך להסתובב ממקום למקום.

בחרנו במגירות עם דפנות זכוכית, ע"מ להקל בזמן חיפוש אחר מוצר, כך שניתן לראות את תוכן המגירה בקלות מבלי לפתוח אותה.

מגירות המזווה תוכננו בגבהים שונים. מגירות הבקבוקים גבוהות יותר, המגירות לקופסאות השימורים נמוכות יותר וכו'. אגב, גובה וכמות המגירות, זה נתון שמשתנה מאוד בין משפחה למשפחה. לדוגמא, משפחה שצורכת הרבה קופסאות שימורים תצטרך יותר מגירות נמוכות. ארוחות בוקר קבועות של דגני בוקר, יצריכו מגירות גבוהות לקופסאות קורנפלקס...

הלקוחה קיבלה את ההמלצה האישית שלי על מזווה מגירות, אותו אני מעדיפה על פני המזווים המודרניים, שבהם כדי להוציא מוצר צריך לשלוף את כל המזווה החוצה, ואז להוציא את המוצר מהצדדים.

כך ניצלנו את המקום לעשות מגירות רחבות, בעלות תכולה גדולה. כמובן, הקפדנו על מסילות איכותיות שיכולות לשאת משקל רב, ועם הטריקה השקטה – בכלל לא מרגישים שהמגירה מליאה.

בשבוע הבא נמשיך בעז"ה בסקירת המטבח, ונדבר על מקומות מסתור, אחסון לפסח, שילוב תמונות בעיצוב המטבח, בחירת חומרים נכונה ועוד.

תמי רוטנברג היא אדריכלית ומעצבת פנים. לשאלות ותגובות:TammyRotenberg@Gmail.com

תגיות:הום סטיילינגעיצוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה