חדשות בארץ

יום הזיכרון בצל הקורונה: בתי העלמין הצבאיים סגורים, הטקסים יתקיימו ללא קהל

הטקס המרכזי של יום הזיכרון יתקיים בשעה 11:00 בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל בירושלים. הוא יתקיים ללא קהל, בשל ההגבלות שהוטלו על רקע משבר הקורונה. בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ נסגרו, ויתקיימו בהם טקסי זיכרון סמליים ומצומצמים, ללא השתתפות המשפחות השכולות

בית העלמין הצבאי בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בית העלמין הצבאי בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ישראל מתייחדת היום (שלישי) עם זכרם של 23,816 חללי מערכות ישראל ו- 4,166 קורבנות פעולות האיבה. בשעה 11:00, לאחר צפירה בת שתי דקות, יחל הטקס המרכזי בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל בירושלים. הטקס יתקיים ללא קהל, בשל ההגבלות שהוטלו מחשש להתפשטות נגיף הקורונה. עם תחילתו, יחלוף מעל להיכל הזיכרון מטס מיוחד של חיל האוויר, במבנה חסר.

טקס האזכרה הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה בארץ ובחו"ל יתקיים בשעה 13:00 בהר הרצל. טקס האזכרה הממלכתי לחללי המחתרות ולעולי הגרדום יתקיים בשעה 16:00 במוזיאון אסירי המחתרות בכלא עכו. גם טקסים אלו, ככל הטקסים הממלכתיים בשנה זו, יהיו ללא קהל ויועברו בשידור ישיר.

לאור ההגבלות עליהן החליטה הממשלה, בתי העלמין הצבאיים ואתרי ההנצחה נסגרו אתמול בשעה 16:00. בפעם הראשונה מאז קום המדינה, המשפחות השכולות לא יוכלו לעלות על קברי יקיריהן ביום הזיכרון. ב- 52 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ ובאתר ההנצחה ללוחם הבדואי יתקיימו הבוקר טקסי "משמר הנר" – טקסי זיכרון סמליים ומצומצמים, בהם ישתתפו משמר כבוד של מספר חיילים ומפקד בכיר, רב צבאי שיישא תפילה לזכר הנופלים, קצינת נפגעים ונציג משרד הביטחון.

היום בשעה 17:00, לקראת תחילתו של יום העצמאות, ייכנס לתוקף הסגר הכללי, עליו החליטו שרי הממשלה. הסגר, שיסתיים מחר בשעה 20:00, יהיה במתכונת דומה לזו שנקבעה בחג הפסח. ניתן יהיה לצאת מהבית אך ורק כדי להצטייד בתרופות ובמוצרים חיוניים ולקבל שירותים חיוניים. היציאה לצורך כך תוגבל לתחום יישוב המגורים בלבד, אלא אם בתחום זה לא קיימים שירותים אלו, אז ניתן יהיה לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב המגורים. פעילות התחבורה הציבורית תופסק בתקופה זו.

בהודעה שפרסם משרד הבריאות, הודגש כי על האזרחים לחגוג את יום העצמאות בבתיהם: "לא תתאפשר רכישה של מזון במהלך ערב יום העצמאות ויום העצמאות עצמו. תתאפשר יציאה מהבית להתאווררות ופעילות גופנית בקרבת הבית (בהתאם לתקנות), בהתאם למתכונת שחלה בליל הסדר".

תגיות:יום הזיכרוןהר הרצל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה