חדשות בריאות

מספר החולים בקורונה עלה ל-15,555. מאמש: 112 חולים חדשים, 469 החלימו

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-15,555 – עלייה של 0.15% ביממה האחרונה. בין החולים, מצבם של 126 מוגדר קשה ו-96 מונשמים. מניין המתים עלה ל-204

בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, היום (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, היום (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (שני) כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-15,555 – עלייה של 0.15% ביממה האחרונה. מאמש נוספו 112 חולים חדשים, לעומת 469 בני אדם שהחלימו ושוחררו לביתם. בין החולים, מצבם של 126 מוגדר קשה ו-96 מונשמים. מניין המתים עלה ל-204.

החל מהבוקר ישנה חובת עטיית מסיכה במרחב הציבורי. אזרח שייתפס ללא מסיכה ייקנס כבר פבעם הראשונה, ללא אזהרה, בסך של 200 שקלים. בשל הנחיית השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, אכיפת התקנה תחל רק לאחר יום העצמאות, מלבד מקרים חריגים והמשטרה תתמקד בימים הקרובים בחלוקת מסיכות לאזרחים שיימצאו בלעדיה.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החינוך הרב רפי פרץ בבקשה לתיקון ההסדר לחידוש המסגרות בגני הילדים. חולדאי הציע תוכנית חלופית הכוללת הפעלת קבוצות בחללים חלופיים, וכן הקצאת כוח אדם לעזר לגננות ולסייעות. "מתווה משרד החינוך לחזרה לשגרה חוטא למטרה", אמר ראש העיר תל אביב. "הפעלת גני הילדים במתכונת של שלושה ימים לכל ילד לא תאפשר להורים לחזור לעבודה ולמשק לחזור לתפקוד מלא".

נתניהו ושר החינוך, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו ושר החינוך, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

על פי המתווה של משרד החינוך, ביום ראשון, 3 במאי, ישובו ללימודים תלמידי הגנים ותלמידי כיתות א' עד ג' בבתי הספר היסודיים. גני הילדים יפעלו בחלוקה לשתי קבוצות של עד 15 ילדים: כל קבוצה תגיע לגן למשך חצי שבוע, ובחצי השני תלמד מרחוק. קבוצה שתגיע לגן ליום לימודים תפוצל גם היא לשניים, כך שלא תהיה התקהלות של יותר משמונה ילדים בממוצע. תלמידי הכיתות הנמוכות בבתי הספר היסודיים ילמדו בימים ראשון עד חמישי בקבוצות קטנות של עד כ-15 תלמידים בממוצע, ויתפזרו בכל הכיתות הפנויות בבתי הספר. ההפסקות ייערכו בשעות שונות כדי למנוע חשיפה.

בנוסף, שר הרווחה אופיר אקוניס הודיע כי ועדת השרים אישרה גם את הפעלתם של מעונות היום לגיל הרך מיום ראשון, בכפוף להערכת המצב שתיערך ביום שישי. לפי המתווה של משרד הרווחה, מתכונת ההפעלה של המסגרות לבני 3-0 תהיה דומה לזו של גני הילדים, ומספר הילדים בכל מסגרת לא יעלה על 15. במסגרות שבהן מספר הילדים גבוה מזה, תתקיים רוטציה בין שתי קבוצות, יומית או שבועית, בהתאם לתקנות לשעת חירום.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאותרון חולדאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה