חדשות בארץ

אחרי הפיתוח באיכילוב: האם זו הנוסחה לאיתור חולי קורונה?

בית החולים שערי צדק החל בשיתוף פעולה עם המכון למחקר ביולוגי בישראל, במסגרתו נבחנת שיטה חדשה לאיתור חולי קורונה באמצעות דגימת נשיפה. לצורך המחקר, הראשון מסוגו בישראל, נאספו דגימות של חולים בנגיף, ובשיטות שפותחו במכון למחקר ביולוגי ימופו המולקולות שיכולות להוות סמן לנגיף: "משקיעים משאבים רבים למחקר, פיתוח והקמת מאגרי מידע בשערי צדק שיספקו מענה יעיל ומהיר של נגיף הקורונה בשיטות מתקדמות"

בדיקות קורונה בשכונת גאולה בירושלים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)בדיקות קורונה בשכונת גאולה בירושלים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

בבית החולים שערי צדק הודיעו הערב (שני) כי החלו בשיתוף פעולה עם המכון למחקר ביולוגי בישראל, במסגרתו נבחנת שיטה חדשה לאיתור חולי קורונה באמצעות דגימת נשיפה. לצורך המחקר, הראשון מסוגו בישראל, נאספו דגימות של חולים בנגיף, ובשיטות שפותחו במכון למחקר ביולוגי ימופו המולקולות שיכולות להוות סמן לנגיף.

לפי בית החולים, לשם הגדרת התסמינים של המחלה, שפוגעת בעיקר בריאות, נאספות דגימות נשיפה מחולים לצורך אנליזה מס ספקטרלית שמספקת זיהוי של החומרים הכימיים הנמצאים בנשיפה. "לכל אדם יש מאות חומרים כימיים שיש לגלות, לזהות, למפות ולעבד בצורה שתאפשר למצוא את הסמנים הייחודים לחולי הקורונה. השיטות הייחודיות לאנליזה ועיבוד הנתונים שפותחו במכון מאפשרות תוצאות מדוייקות ואמינות", מסרו בשערי צדק.

מי שמובילים את המחקר הם ד"ר רוני אייכל, מומחה לטיפול נמרץ ומנהל המחלקה הנוירולוגית בשערי צדק וד"ר אלי בן שטרית, מומחה למחלות זיהומיות. לטענתם, מדובר בשיטה שיכולה להוביל לפריצת דרך ולגילוי חשיפה לנגיף. "אנו משקיעים משאבים רבים למחקר, פיתוח והקמת מאגרי מידע בשערי צדק שיספקו מענה יעיל ומהיר של נגיף הקורונה בשיטות מתקדמות ושמחים להיות בית החולים הראשון בארץ שמוביל את המחקר לזיהוי סממני הנגיף ומצפים לתוצאות בקרוב", אמרו.

ד"ר גולדשמידט (צילום: גדי סגל)ֿד"ר גולדשמידט (צילום: גדי סגל)ֿ

בבית החולים איכילוב בתל אביב הציגו בסוף השבוע "טכנולוגיה חדשנית" באגף המעבדות, המאפשרת, לטענת המפתחים, ביצוע ופענוח בדיקת קורונה בתוך שעה וחצי בלבד. לפי בית החולים, מדובר ביחידה שמבצעת לכל דגימה בנפרד ובאופן רציף תהליכי הפקה, עיבוד ופענוח.

ד"ר חנוך גולדשמידט, מנהל אגף המעבדות במרכז הרפואי, אמר כי מדובר ב"טכנולוגיה מתקדמת ואמינה ביותר" שביישום מותאם לווירוס הקורונה, מעניקה למוקדים אסטרטגיים בבתי החולים – כדוגמת חדרי מיון, יולדות וילדים – אפשרות לקבל תוצאה של בדיקת קורונה בתוך זמן קצר ביותר, לטובת תפעול נכון של מחלקות בית החולים למניעת חשיפה של צוותים ושאר המטופלים. לדברי ד"ר גולדשמידט, "אנו פועלים להרחיב את אפשרות בדיקה מהירה זו עבור מוקדי פעילות אסטרטגיים נוספים בבית החולים כחלק ממגוון הפתרונות שברשותנו".

במערכת הבריאות מאמינים כי תגבור משמעותי של מספר הבדיקות לזיהוי נשאות יאפשר בוודאות גבוהה לזרז את היציאה ההדרגתית ממשבר הקורונה שאליו נקלעה ישראל לפני כחודשיים, שכן זה יסייע להמשך המגמה החיובית המלמדת על התייצבות במספר המאובחנים החדשים, לצד הגידול במספר הבדיקות.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר בדיון בוועדת הכנסת לענייני הקורונה כי "כרגע הקיבולת שלנו היא 11 אלף בדיקות ביום במעבדות". אולם, אם לשפוט מההצהרות הפומביות של בכירי משרדו בשבועות האחרונים, כבר כיום ניתן לבצע 15 אלף ואף 30 אלף בדיקות קורונה ביממה. גרוטו הוסיף: "עוד מעט נהיה ביכולת בדיקה של 20 אלף בדיקות. הבדיקות מתקיימות ב-32 מעבדות ברחבי הארץ. רק מעבדה שיכולה ומסוגלת פועלת 24 שעות ביממה".

תגיות:בית החולים שערי צדקנגיף הקורונהבדיקות קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה