חדשות בעולם

ג'ונסון בהצהרה ראשונה מאז שהחלים מקורונה: השיא מאחורינו אבל הסגר יימשך

בנאום ראשון מחוץ לדאונינג 10 מאז החלים מהנגיף אמר ראש הממשלה הבריטי כי "אנחנו רואים סימנים ממשיים לכך שאנחנו עוברים את שיא ההתפרצות, ואנחנו על סף עמידה במטרה הברורה הראשונה שלנו: למנוע מבתי החולים לכרוע תחת הנטל"

ג'ונסון מחוץ לדאונינג 10 (צילום: שאטרסטוק)ג'ונסון מחוץ לדאונינג 10 (צילום: שאטרסטוק)
אא

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, יצא היום (שני) בהופעה פומבית ראשונה לתקשורת, מאז החלים מנגיף הקורונה. בהצהרה מחוץ לדאונינג 10 שבלונדון התייחס ג'ונסון למגבלות שהטילה ממשלתו על הציבור במאבק נגד התפשטות הנגיף במדינה. "אני רוצה להודות לכם, אזרחי המדינה, על האומץ שהפגנתם", אמר. "אני מצטער שנאלצתי להיעדר זמן רב יותר מכפי שהייתי רוצה".

ג'ונסון בן ה-55 שוחרר לפני כשבועיים מבית החולים, בו אושפז כשהוא מורדם ומונשם. מאז הוא עבר להתאוששות במעון הכפר של ראש הממשלה בפרברי לונדון, ורק אתמול הוא שב למעונו הרשמי בבירה. בעת היעדרו את מקומו מילא שר החוץ דומיניק ראב, אך מששב גוברת הביקורת הציבורית על התנהלות ממשלתו מול המשבר, במסגרתו גילה ג'ונסון חוסר החלטיות ומדיניות סותרת. בתחילה הוא הכריז על אימוץ אסטרטגיית חסינות העדר של המדען הראשי במדינה, שצפויה הייתה להוביל לאלפי חולים קשישים ועוד חולים רבים במצב קשה, אולם כעבור יממה בלבד הוא הספיק לחזור בו ולהודיע על שורת צעדים חריפים המגבילים את תנועת האזרחים. ביקורת נוספת נוגעת לחוסרים משמעותיים בציוד מגן בבתי החולים ובבתי האבות וכן על אי-עמידה ביעד בדיקות הקורונה היומיות שקבעה הממשלה.

שר החוץ ראב (צילום: EPA)שר החוץ ראב (צילום: EPA)

בנאומו הגדיר ג'ונסון את המאבק בקורונה "האתגר הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה" ואמר שהנגיף "ממשיך להביא עוד צער מדי יום ביומו", אך טען כי ארצו רושמת התקדמות במאבקה בו. "אנחנו רואים סימנים ממשיים לכך שאנחנו עוברים את שיא ההתפרצות, ואנחנו על סף עמידה במטרה הברורה הראשונה שלנו: למנוע מבתי החולים לכרוע תחת הנטל". מספר החולים הרשמי בנגיף בבריטניה עומד כעת על יותר מ-150 אלף, ומספר המתים על 20,700.

ראש הממשלה הבריטי הבהיר כי הוא ער למצוקה הכלכלית מצד המגזר הפרטי והשיב: "יש הרבה אנשים שמתחילים לתהות 'האם זה הזמן להקל על הגבלות הריחוק החברתי?'. אני יודע כמה קשה זה, וגם כמה מלחיץ זה לוותר - גם באופן זמני - על החירויות הבסיסיות האלה. אני רוצה לפנות לבעלי החנויות, לבעלי העסקים, ולכל אלה שבהם הכלכלה שלנו תלויה. אני מבין את חוסר הסבלנות שלכם", אמר.

לדבריו, על אף שבריטניה רושמת היפוך של המגמה, זהו הרגע המכריע והמסוכן ביותר לעתידה. "אני יודע כמה קשה לכם הריחוק החברתי", אמר. "אני מסרב להשליך את המאמצים שעשינו ולהסתכן בהתפרצות נוספת". ג'ונסון הוסיף כי "אני מבקש מכם להתגבר על חוסר הסבלנות שלכם".

ג'ונסון טען כי "ניצחנו את התחזיות, הגנו על בתי החולים שלנו", אולם ההקלות יגיעו רק "כשנהיה בטוחים שהשלב הראשון הסתיים". הוא הוסיף כי מוקדם לדעת מתי זה יתרחש, אך בימים הקרובים בכוונתו להציג את התוכנית להמשך המאבק בהתפשטות הנגיף. "נצא מזה חזקים מאי פעם", הכריז ג'ונסון. "אם תוכלו להמשיך להתנהל כפי שעשיתם עד כה, אם תוכלו להמשיך להגן על בתי החולים – אז אין לי ספק שיחד ננצח את זה".

תגיות:בוריס ג'ונסוןבריטניהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה