חדשות בעולם

למעלה מ-87 אלף חולים: רוסיה עקפה את סין במספר הנדבקים בקורונה

השגריר הסיני באוסטרליה הזהיר את הממשלה בקנברה מפני המשך הקריאות במדינה לפתיחה של חקירה בלתי תלויה בנוגע למקור ההתפרצות של הנגיף. השגריר, צ'נג ג'ינגיה, איים כי חקירה שכזו עשויה להוביל לחרם צרכנים בסין נגד מוצרים מאוסטרליה וכן לפגיעה בתיירות הסינית מדינה

שוטרים מפטרלים בכיכר האדומה, החודש (צילום: שאטרסטוק)שוטרים מפטרלים בכיכר האדומה, החודש (צילום: שאטרסטוק)
אא

סוכנות הידיעות הרוסית TASS דיווחה היום (שני) כי מניין החולים במדינה בנגיף הקורונה עלה ל-87,148. בכך, עקפה רוסיה את סין, מוקד ההתפרצות המקורי של הנגיף, במספרי החולים הרשמיים. לפי הרשות הרוסית למאבק בקורונה, עד כה מתו מהנגיף 794 בני אדם.

מניין החולים הרשמי בסין עומד על כ-84,500 חולים. עם זאת, חוקרים וגורמים ממשלתיים ברחבי העולם מאמינים שמספר הנדבקים האמיתי שסין מסרבת לחשוף הוא גבוה הרבה יותר ממה שדווח על ידי השלטונות בבייג'ין. כך למשל, ממחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת הונג קונג עלה כי ייתכן שיותר מ-232 אלף בני אדם בסין נדבקו בנגיף הקורונה בגל הראשון של ההתפרצות – פי 4 מהנתונים הרשמיים שפורסמו על ידי השלטונות באותה תקופה. ואומנם, בשבוע שעבר הודו הרשויות בבייג'ינג כי מספר המתים בעיר ווהאן היה למעשה גבוה ב-50% יותר ממה שדווח במקור.

מוקדם יותר היום הזהיר השגריר הסיני באוסטרליה את הממשלה בקנברה מפני המשך הקריאות במדינה לפתיחה של חקירה בלתי תלויה בנוגע למקור ההתפרצות של הנגיף. השגריר, צ'נג ג'ינגיה, איים כי חקירה שכזו עשויה להוביל לחרם צרכנים בסין נגד מוצרים מאוסטרליה וכן לפגיעה בתיירות הסינית מדינה.

בראיון לעיתון האוסטרלי פייננשל רוויו אמר ג'ינגיה כי ההשלכות לקריאות לחקירה של מקור ההתפרצות צפויות להיות "מסוכנות". "הציבור בסין מתוסכל, מדוכא ומאוכזב ממה שאוסטרליה עושה כעת", אמר השגריר בריאיון. "מצב הרוח מידרדר מרע לגרוע, ורבים חושבים, 'למה שנבקר במדינה כזו אם אנשיה כל כך לא חברותיים כלפינו?'. לתיירים עלולות לצוץ מחשבות שניות".

ג'ינגיה התייחס עוד למנהג הרווח של סטודנטים סינים שמגיעים ללמוד באוסטרליה, ומהווים מקור הכנסה לא מבוטל עבור מערכת החינוך במדינה. "ההורים של הסטודנטים האלה עלולים לתהות אם מדובר במדינה ראויה למגורים עבור הילדים שלהם, אחרי שגילו שתושביה לא מאוד חברותיים, אפילו עוינים", הוסיף.

דבריו של הבכיר הסיני מסמלים החרפה נוספת ביחסים הרעועים בין המדינות. הממשלה באיטליה גיבתה בשבוע שעבר את קריאותיה של וושינגטון לפתוח בחקירה בלתי תלויה של התפרצות הנגיף בסין ותגובת מדינות העולם. שרת החוץ האוסטרלית אמרה בריאיון לטלוויזיה במדינה כי יש לחקור את ההתנהלות של סין מול ארגון הבריאות העולמי, ואף טענה כי הארגון עצמו לא יהיה רשאי להשתתף בחקירה.  

תגיות:רוסיהסיןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה