חדשות בארץ

ניצחון לפרץ ושמולי: ועידת העבודה אישרה ברוב גדול את החבירה לנתניהו

ברוב של 64.2%, בהשתתפות חסרת תקדים של 90.5% מכלל 3,840, אישרה ועידת מפלגת העבודה את בקשתו של היו"ר פרץ לחבור לקואליציה בראשות נתניהו. פרץ: "אנחנו לא מצטרפים לממשלת ימין, אנחנו מצטרפים לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה". מיכאלי: "בניגוד לפרץ ולשמולי, אני מאמינה במפלגת העבודה ואני מקווה שתהיה לנו בקרוב הזדמנות לשקם אותה ולבנות אותה מחדש"

העבודה חותמת על הסכם קואליציוני עם גנץ (צילום: אתר רשמי)העבודה חותמת על הסכם קואליציוני עם גנץ (צילום: אתר רשמי)
אא

ועידת מפלגת העבודה אישרה הערב (ראשון) ברוב גדול את הצעתו של יו"ר המפלגה עמיר פרץ לחבור לקואליציה בראשות בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ. ההחלטה אושרה ברוב של 64.2%, בהשתתפות חסרת תקדים של 90.5% מכלל 3,840 חברי הוועידה בהצבעה שהחלה הבוקר וננעלה ב-20:00.

פרץ בירך על התמיכה הגורפת בבקשתו שלו ושל ח"כ איציק שמולי, ומסר לאחר פרסום התוצאות כי  "זכינו לגיבוי גורף להיות הסמן החברתי והמדיני של הממשלה, ולשנות את סדר היום ואת המדיניות הכלכלית של הממשלה לסוציאל דמוקרטית". לפי פרץ, "אנחנו לא מצטרפים לממשלת ימין, אנחנו מצטרפים לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה. שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם בני גנץ ישיב את תנועת העבודה למקומה כתנועה פוליטית מובילה ומשפיעה בישראל".

פרץ, בפברואר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פרץ, בפברואר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

שמולי, שעל פי ההסכם עם כחול לבן צפוי להתמנות לשר הרווחה, טען כי החבירה לממשלת נתניהו היא "לא הכרעה קלה, אך תחת נסיבות החירום היא האחראית והנכונה מכולן". לדבריו, "בכוונתנו להיאבק מתוך הממשלה למען שינוי טוטאלי של המדיניות החברתית-כלכלית, ובתוכה מתן מענה משמעותי יותר לנפגעי המשבר הכלכלי של הקורונה, וכן להיות הסמן השמאלי שירסן כל ניסיון לפגוע בדמוקרטיה, או לקדם סיפוח חד צדדי".

מספר 3 במפלגה, מירב מיכאלי, שהתנגדה בחריפות למהלך ועשויה להישאר באופוזיציה, אמרה כי "ההסכם הקואליציוני שלהם עם ביבי הוא אוסף מביש של שקרים ועיוותים, והוא עוד ייבחן בבית המשפט העליון". היא אמרה כי תחליט על צעדיה הנוספים לאחר החלטת בית המשפט העליון. "בניגוד לפרץ ולשמולי, אני מאמינה במפלגת העבודה ואני מקווה שתהיה לנו בקרוב הזדמנות לשקם אותה ולבנות אותה מחדש".

ביום חמישי חתמו פרץ ושמולי על הסכם קואליציוני עם יו"ר כחול לבן, עוד קודם שקיבלו לכך אישור מהוועידה כפי שקובעת חוקת המפלגה. בהסכם, שנעשה רק מול אנשי גנץ ונעדרו ממנו נציגי הליכוד, נקבע כי פרץ ימונה לשר הכלכלה, ויהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, קבינט הקורונה וכן הקבינט החברתי-כלכלי. שמולי ימונה לשר העבודה והרווחה, יקבל כיסא בוועדת השרים לחקיקה, ויהיה חבר בקבינט החברתי-כלכלי. בנוסף, מפלגת העבודה תהיה רשאית למנות את אחד מחבריה למשרה דיפלומטית בכירה, במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים במשרד החוץ.

בתמורה, מפלגת העבודה תידרש לתמוך בכל המהלכים הפוליטיים בכנסת שיסייעו להקמת ממשלת האחדות, וכן תהיה מחויבת לתמוך בכל אחד ואחד מהסעיפים בהסכם הנוגעים לסיפוח הגדה המערבית בכפוף לתוכנית השלום האמריקנית, ולא תינתן לה זכות הצבעה. כמו כן, ייאסר עליה להיות שותפה באף מהלך שעלול יהיה להתפרש ככזה שיביא לסופה של הקואליציה – בכל שלוש השנים הבאות.

תגיות:עמיר פרץמפלגת העבודהבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה