חדשות בארץ

מ"מ פרקליט המדינה פנה למבקר: בדוק את מעורבות היועמ"ש בפרשת הרפז

במכתב קצר ששלח למבקר המדינה טען אלדד כי באחרונה נחשף ל"חומרים חדשים" על מעורבותו לכאורה של היועמ"ש, שכיהן אז כפרקליט צבאי ראשי, בפרשת הרפז, וכי הוא מציע שגורם בלתי-תלוי כמו מבקר המדינה יבדוק את החומרים. מטעמו של מ"מ פרקליט המדינה נמסר הערב כי "לנוכח רגישות הפנייה, אין באפשרותנו לפרט מעבר לכך"

מנדלבליט בטקס הפרידה מפרקליט המדינה שי ניצן, בדצמבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)מנדלבליט בטקס הפרידה מפרקליט המדינה שי ניצן, בדצמבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, ביקש היום (ראשון) ממבקר המדינה מתניהו אנגלמן לבדוק מחדש את מעורבותו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפרשת הרפז. זאת, ימים ספורים לאחר שמנדלבליט האשים את אלדד בהסתרת מידע וקיום פגישות מאחורי גבו, ודרש מנציב שירות המדינה שלא להאריך את כהונתו הזמנית.

במכתב קצר ששלח למבקר המדינה טען אלדד כי באחרונה נחשף ל"חומרים חדשים" על מעורבותו לכאורה של היועמ"ש, שכיהן אז כפרקליט צבאי ראשי, בפרשת הרפז, וכי הוא מציע שגורם בלתי-תלוי כמו מבקר המדינה יבדוק את החומרים. אלדד אמר כי בשל מערכת היחסים הרגישה בינו ליועץ, לא ניתן לקיים את הבדיקה במערכת המשפטית. עם זאת, הסבירות שהמבקר יפתח בבדיקה שואפת לאפס, זאת, בשל העובדה שהנושא מוצא עד תום כבר בעת כהונת המבקרים הקודמים מיכה לינדנשטראוס ויוסף שפירא וכן הונח מספר פעמים על שולחנם של שופטי בג"ץ בכמה עתירות. מטעמו של מ"מ פרקליט המדינה נמסר הערב כי "לנוכח רגישות הפנייה, אין באפשרותנו לפרט מעבר לכך".

מלשכת מבקר המדינה נמסר כי פנייתו של אלדד התקבלה לפני שעות אחדות במשרד מבקר המדינה. "המבקר ילמד את הפנייה והפרטים לעומקם וישיב במישרין למ"מ פרקליט המדינה", הובהר.

אלדד (צילום: דוברות משרד משפטים)אלדד (צילום: דוברות משרד משפטים)

העימות בין היועמ"ש למ"מ פרקליט המדינה פרץ ביום חמישי, אז הודיע מנדלבליט לנציב שירות המדינה כי קיימת מניעה משפטית להאריך את כהונתו של אלדד בשלושה חודשים נוספים כפי שדרש שר המשפטים אמיר אוחנה, מאחר ששלושת החודשים שניתנו לשר מתוקף סמכותו אמורים להסתיים ב-1 במאי, עת השבעת הממשלה החדשה. בדבריו, מנדלבליט אף מתח ביקורת על התנהלותו, ואמר כי בשלושת החודשים האחרונים "התגלו כשלים ערכיים, מקצועיים וניהוליים בעבודתו, שלעמדתי, אינם מותירים ספק באשר לכך שהוא אינו מתאים לכהן בתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה, ושאין מקום כי ימשיך את כהונתו בתפקיד זה".

עוד טען מנדלבליט כי אלדד "הסתיר ממני נושאים מקצועיים וארגוניים שבהם עסק ופגישות שקיים עם שר המשפטים, וזאת על אף שהנחיתי אותו למסור לי עדכון מלא על נושאים אלה, בשים לב לחשיבות עצמאות התביעה הכללית ולמורכבות הקשר של ממלא-מקום פרקליט מדינה עם הגורם הפוליטי המחזיק בידיו את הכוח להאריך את תקופת מילוי המקום".

בתגובה, אלדד חשף כי לפני החג הגיעה ללשכתו פנייה מעיתונאי, שבהמשך נודע כי היה זה עקיבא נוביק מחדשות 13, העוסקת בעניינו של מנדלבליט. "כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט. בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה", אמר אלדד.

עוד טען אלדד כי "אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפי. מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו. העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכול. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא. אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך".

תגיות:אביחי מנדלבליטדן אלדדפרשת הרפזמתניהו אנגלמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה