חדשות בארץ

רשות התחרות תחקור: האם הרשתות מתאמות פיטורי עובדים?

במסגרת הבדיקה פנתה הרשות הבוקר לעשרות הרשתות המובילות את מאבק הקמעונאים וביקשה מהן נתונים הנוגעים להתאגדותן. זאת, ברקע פרסומים מסוף השבוע המעלים חשד כי רשתות האופנה והמסחר משביתות את הפעילות ומאיימות בפיטורים המוניים של עובדים במידה שהממשלה לא תסייע להן בפיצוי הולם. צוות הפעולה של הרשתות הקמעונאיות: פועלים תחת ייעוץ משפטי הדוק ונשיב לבקשה

קניון "M הדרך", סמוך למושב בית חרות (צילום: דוד שי, ויקיפדיה)קניון "M הדרך", סמוך למושב בית חרות (צילום: דוד שי, ויקיפדיה)
אא

רשות התחרות הודיעה היום (ראשון) על פתיחה בבדיקה ראשונית נגד מספר רשתות אופנה ומסחר בחשד להתאגדות בלתי חוקית, במסגרתה הכריזו על שביתה בעקבות משבר הקורונה. בהודעת הרשות נאמר כי "ככל שתוצאות הבדיקה יעלו כי המעשים היו עלולים לפגוע בתחרות באופן שמפר את הוראות החוק – הרשות לא תהסס לנקוט בפעולות אכיפה".

במסגרת הבדיקה פנתה הרשות הבוקר לעשרות הרשתות המובילות את מאבק הקמעונאים, בהן פוקס, קסטרו, גולף, אופטיקה הלפרין, בריל, צומת ספרים, קפה קפה, המשביר לצרכן, פקטורי 54 וביקשה מהן נתונים הנוגעים להתאגדותן. זאת, ברקע פרסומים מסוף השבוע המעלים חשד כי רשתות האופנה והמסחר משביתות את הפעילות ומאיימות בפיטורים המוניים של עובדים במידה שהממשלה לא תסייע להן בפיצוי הולם על ההפסדים הכספיים שעה שנאלצו לסגור את שעריהן בשל הנחיות משרד הבריאות.

בחודש שעבר הבהירה הרשות לרשתות כי תאפשר להן שיתופי פעולה בעקבות המשבר. "שיתופי פעולה ובכלל זה שיתופי פעולה בין עסקים מתחרים יכולים להיחשב שיתופי פעולה שדווקא מסייעים לתחרות בטווח הארוך", הודיעה הרשות. עם זאת, הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, הדגישה כי על העסקים להקפיד על שמירת הנורמות התחרותיות שנקבעו וכי אל להם לנצל את קשיי התקופה "על מנת לפגוע בתחרות, בצרכן ובציבור".   

עו"ד מתן מרידור, פרקליט בצוות הפעולה של הרשתות הקמעונאיות, מסר בתגובה כי "רשות התחרות פנתה לצוות הפעולה של הרשתות הקמעונאיות בדרישה לקבל נתונים לקבל פרטים בהמשך לפרסומים היום. הצוות שפועל תחת ייעוץ משפטי הדוק ישיב לבקשה".

מרידור ציין כי לפני מספר ימים התירה רשות התחרות לוועד הפעולה של הרשתות, לנקוט בצעדי מחאה כנגד הממשלה, על מנת להסדיר את נושא הסיוע לרשתות בעקבות משבר הקורונה. "הממונה הבהירה לוועד, באופן חריג, שבעת הזאת התארגנות ופעולות כאלו יכולות ליהנות מהגנה במסגרת החוק, ובלבד שהוועד יוודא שההשבתה ושאר פעולות המחאה נעשות באופן שעומד בגדרי חוק התחרות הכלכלית".

תגיות:רשות התחרותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה