חדשות בארץ

‏הרמטכ"ל למשפחות השכולות: ההחלטה לסגור את בתי העלמין – קשה אבל מוצדקת

בנאום בטקס "דגלון לנופל" בהר הרצל בירושלים, הזדהה הרמטכ"ל אביב כוכבי עם רגשותיהן של המשפחות השכולות, בעקבות החלטת הממשלה לסגור את בתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון: "המרחק לא מונע קירבה או הזדהות עמוקה עם הצער, וגם בתקופה מיוחדת זו נעשה הכל כדי להישאר בעבורכן משענת יציבה"

כוכבי (צילום: פלאש 90)כוכבי (צילום: פלאש 90)
אא

‏הרמטכ"ל אביב כוכבי השתתף היום (ראשון) בטקס "דגלון לנופל", הפותח את האירועים לציון יום הזיכרון לחללי צה"ל.

בנאומו בטקס, שנערך בהר הרצל בירושלים, פנה כוכבי למשפחות השכולות, שלא יוכלו להגיע השנה לקברי יקיריהן בבתי העלמין הצבאיים, לאחר שהממשלה החליטה לסגור אותם ביום הזיכרון. "ההחלטה על הסגר קשה מאוד", אמר. "אני מבין אתכן, אבל היא מוצדקת וחשוב לכבד אותה. המרחק לא מונע קירבה או הזדהות עמוקה עם הצער, וגם בתקופה מיוחדת זו נעשה הכל כדי להישאר בעבורכן משענת יציבה".

"יש לנו מחויבות עמוקה לנופלים ולאליכם, וחרף כל המגבלות גם השנה יבקרו מפקדי צה"ל וחייליו כל חלקה וכל קבר, יניחו עליהם דגל ישראל המעוטר בסרט שחור, ויעמדו דום על מנת להתייחד עם יקיריכן", הוסיף הרמטכ"ל. "אלפי הדגלים, שיונחו על קברי הנופלים, יהפכו למגש המסמל את המחיר הכבד שמשימת ההגנה על מדינת ישראל גובה מאיתנו".

"אנו זוכרים גם את פצועי צה"ל ומחזקים אותם, ואת אלו שלא שבו לקבר ישראל – השבויים והנעדרים. לא נשקוט ולא נחדל למן המאמץ להשיב את הבנים לגבולם, הצהיר כוכבי".

שרי הממשלה אישרו ביום רביעי האחרון, בישיבה טלפונית, תיקון לתקנות שעת חירום, המגביל את היציאה למרחב הציבורי במהלך יום הזיכרון, יום העצמאות וחודש הרמדאן, וזאת על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל. במסגרת ההחלטה, תתאפשר יציאה מהבית לצורך ביקורי התייחדות והנצחה בקברי חללי צה"ל, נפגעי פעולות איבה ואתרי הנצחה עד מחר, ערב יום הזיכרון, בשעה 16:00. החל משעה זו לא תתאפשר יציאה מהבית לשם ביקור בבתי עלמין ואתרי הנצחה.

ביום שלישי, ערב יום העצמאות, החל מהשעה 17:00, ועד ליום רביעי בשעה 20:00, יוטל סגר כללי, בדומה למתכונת שנקבעה בחג הפסח. ניתן יהיה לצאת מהבית אך ורק כדי להצטייד בתרופות ובמוצרים חיוניים ולקבל שירותים חיוניים. היציאה לצורך כך תוגבל לתחום יישוב המגורים בלבד, אלא אם בתחום זה לא קיימים שירותים אלו, אז ניתן יהיה לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב המגורים. פעילות התחבורה הציבורית תופסק בתקופה זו.

בהודעה שפרסם משרד הבריאות, הודגש כי על האזרחים לחגוג את יום העצמאות בבתיהם: "לא תתאפשר רכישה של מזון במהלך ערב יום העצמאות ויום העצמאות עצמו. תתאפשר יציאה מהבית להתאווררות ופעילות גופנית בקרבת הבית (בהתאם לתקנות), בהתאם למתכונת שחלה בליל הסדר".

בעקבות החלטת הממשלה, שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אישי למשפחות השכולות: "אחיי ואחיותי בני משפחת השכול, אני מדבר איתכם כאח שכול. כל שנה אני ומשפחתי עולים לקברו של אחי יוני ז"ל. אנחנו מתייחדים עם הזיכרון, עם החיוך שלו, ועם הכאב הבלתי נתפס באותו רגע נורא שהודיעו לנו על נפילתו ושינו את החיים שלנו. כפי שההודעות על יקיריכם שינו את חייכם בצורה שאי אפשר להסביר".

"כנראה שהעם והמדינה שלנו מאוד מיוחדים", המשיך נתניהו. "כי כל שנה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל עולים מיליון וחצי בני אדם להר הרצל ולעוד 52 בתי עלמין צבאיים בישראל. זה מספר עצום, אין דבר כזה בשום מקום בעולם. זו תעודת כבוד לכל אזרחי ישראל, שמזדהים עם הכאב שלנו ומבינים את ההקרבה העצומה של יקירינו שבלעדיהם לא היינו כאן".

"זה מה שאנחנו עושים כל שנה. השנה נצטרך לעשות את זה אחרת", הצהיר ראש הממשלה. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את אותה צפיפות באתרי הקבורה, שפשוט תסכן את כל מי שנמצא שם".

תגיות:יום הזיכרוןצה"לאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה