כתבות מגזין

טיול טבע במרחק 100 מטר? רחל רבינוביץ בטוחה שזה אפשרי

מזג האוויר מדהים, הילדים משוועים לטיול וגם אתם רוצים לצאת וליהנות מהפריחה הקסומה? ניתן בהחלט לצאת לטיול סמוך לבית ולגלות דברים שמעולם לא העליתם בדעתכם. מדריכת הטיולים רחל רבינוביץ מגישה את המתכון המושלם

(צילום: shutterstock) בעיגול: רחל רבינוביץ, מנהלת בשביל ארצי(צילום: shutterstock) בעיגול: רחל רבינוביץ, מנהלת בשביל ארצי
אא

ימי האביב כבר כאן, השמש החמימה מזמינה את כולנו לצאת לטיול וליהנות מיופי הבריאה, אך בשלב זה הדבר אינו מתאפשר. נכון שההקלות שמעניק משרד הבריאות נראות בשטח, אך עדיין אין אישור רשמי להתרחק מהבית ללא סיבה חיונית, ולכן השאיפה לטייל בטבע נשארת בשלב זה רחוקה.

רחל רבינוביץ, מנהלת 'בשביל ארצי' – ארגון והדרכת טיולים, טוענת שזו לגמרי לא סיבה לוותר על טיולים. "טיול מהנה בטבע יכול להתבצע גם באזור הסמוך ביותר לבית", היא מבהירה, וממליצה בכל לב לנצל את הימים בהם אנו שוהים עם הילדים במשך שעות כה ארוכות, ולצאת איתם סמוך לבית, כדי ליהנות מהטבע ולגלות דברים שעד היום לא שמנו לב אליהם.

(צילום: רחל רבינוביץ)(צילום: רחל רבינוביץ)

 

רעיונות ושפע של הצעות

החלטתם לצאת לטיול עם הילדים? רחל מצרפת מספר המלצות:

1.נסו לערוך תרגילי התבוננות, בהם תתמקדו בכל פעם בתחום אחר: עצים, ציפורים, פרחים, פרפרים, וכדומה. אם מתמקדים למשל בעצים, נסו "לחקור" עם הילדים ולבדוק: מהו גובהם הממוצע של העצים?  מהו המרקם של גזע העץ? מהו צבע העלים והפירות שלו? זה הזמן ללמד את הילדים שגם לעצי סרק יש פירות, רק שאינם ראויים למאכל אדם.

2.אפשר להציב משימות שונות, כמו: "אספו עלים בארבע צורות שונות", או: "מדדו את גובה העצים ובדקו מי גבוה יותר". אם יש מגדיר בבית אפשר לתת אותו לילדים לאחר מכן ולבדוק איך קוראים לכל עץ ועץ.

3.יצירות מהטבע – אם הילדים שלכם אוהבים ליצור, אפשר להשתמש באצטרובלים, באבנים ובעלים כחומרי גלם נפלאים. אפשר גם לערוך תחרות בין הילדים – מי יוצר את היצירה המעניינת ביותר, וכך לייצר עכברונים קטנים, צבים, מסגרות לתמונה, מחזיק מפתחות, סימניה לספר, ועוד, ועוד.

(צילום: רחל רבינוביץ)(צילום: רחל רבינוביץ)

4. מנדלות - אחד הדברים היפים שניתן לייצר ללא השקעה הוא מנדלות מהטבע – מסדרים על גבי הרצפה במעגלים סוגים שונים של עלים, אבנים ופירות סרק. התוצאה מרהיבה.

5. הצלם המוכשר - תרגיל מעניין שיעורר את שימת הלב של הילדים שלכם לטבע: קחו מסגרת מעץ או מקרטון והכריזו עליה כעל "מצלמה". כל שני ילדים צריכים ללכת יחד, כאשר אחד מהם הוא צלם והשני צועד בעיניים עצומות. כאשר הילד המוביל מגלה דבר מה מעניין, הוא מבקש מחברו לפקוח את עיניו וכביכול "לצלם" אותו. במסגרת תרגיל כזה הילדים מפתחים התבוננות לא רגילה ושמים לב לדברים מיוחדים בטבע שקודם לכן לא הפנו אליהם תשומת לב כלל.

6. תוכלו לאסוף עם הילדים עלים בצורות שונות ולארגן משחק "לוטו עלים", כאשר הם נדרשים להתאים בין הלוטו לבין הכרטיסים. זו תעסוקה נחמדה גם בחוץ וגם בבית.

7. מתקני האכלה - אם אתם ממש יצירתיים תוכלו להכין מתקני האכלה לציפורים, לתלות על עץ מחוץ לבית ולעקוב אחר הציפורים שבאות לאכול. ההכנה אינה מורכבת: לוקחים איצטרובל, עוטפים אותו בקמח המעורבב במים ובזרעים שונים (מעין עיסה) ותולים על גבי העץ. הציפורים מגיעות מהר מאוד, כדי לאכול את הזרעים ואת המים.

8. תחרויות - נסו לערוך תחרויות בין הילדים: מי מוצא ארבעה פרחים אדומים? מי מגלה ראשון עלה שלכת? מי מוצא את האבן הגדולה ביותר?

9. עוד תרגיל התבוננות: על כל משתתף להתבונן לאורך הטיול ולחפש בסביבתו משהו מעניין ולהראותו לכולם. לבסוף בוחרים את הדבר הכי יצירתי ומקורי. (למשל צמח שצומח מתוך חומת אבן, קורי עכביש על צמח, וכדומה)

10. ולסיום אל תשכחו את התרגיל הבא – בשרו לילדים שבחמש הדקות הבאות שומרים על שקט מוחלט, ורק מתבוננים ומקשיבים. לא תאמינו כמה דברים תגלו דווקא ברגעים הקסומים האלו. של השקט.

ליצירת קשר עם רחל רבינוביץ: bishvil5@gmail.com

תגיות:טיולארץ ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה