חדשות בריאות

ממוצ"ש: כל החנויות והמספרות חוזרות, קנס על אי-עטיית מסכה מהפעם הראשונה

המספרות ייפתחו ותחודש הפעילות במרכזי מסחר פתוחים דוגמת "ביג", אך בעלי העסק יחויבו לעמוד בכללים הנוגעים לחיטוי והקמת מחיצה בין הלקוח למוכר. כמו כן, יחולו מגבלות על מספר הלקוחות בחנות ובעל העסק יהיה מחויב למנוע ככל הניתן התקהלות בכניסה ולתלות שלט ובו מספר הלקוחות המותר

(צילום: יוהתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יוהתן זינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (שישי) הקלות נוספות בהגבלות למניעת התפשטות הקורונה שבמסגרתן יורשו מספרות ומכוני יופי לעבוד החל ממוצ"ש, כמו גם חנויות במרחבים פתוחים. על פי המתווה שגובש, כל החנויות, למעט בקניונים, יוכלו לספק שירותים – לרבות שירותי אוכל במתכונת של טייק אווי בלבד. עם זאת, מגבלת היציאה מטווח 500 המטרים מכתובת המגורים לא השתנתה.

המספרות ייפתחו ותחודש הפעילות במרכזי מסחר פתוחים דוגמת "ביג", אך בעלי העסק יחויבו לעמוד בכללים הנוגעים לחיטוי והקמת מחיצה בין הלקוח למוכר. כמו כן, יחולו מגבלות על מספר הלקוחות בחנות ובעל העסק יהיה מחויב למנוע ככל הניתן התקהלות בכניסה ולתלות שלט ובו מספר הלקוחות המותר.

לצד הרחבות משמעותיות של ההקלות, השרים התבקשו לאשר כאמצעי זהירות נגד הדבקה המונית כי הקנס על אי-עטיית מסכה במרחב הציבורי יהיה כמוסכם על 200 שקלים, אך הוא יינתן ללא אזהרה החל מהפעם הראשונה שבה אזרח יזוהה ללא מסכה. החובה לעטות מסכה תהיה רק מגיל שבע, ולא מגיל 6 כפי שהיה עד כה.

בין התנאים להפעלת עסק  כפי שהובאו בטיוטת התקנות שהגיש משרד הבריאות: בעל העסק יגיש הצהרה על עמידה בתנאים לרשות המקומית; הוא יסדיר, ככל הניתן, ביצוע מדידת חום לנכנסים לעסק, ויתשאל את הנכנסים לגבי תסמיני מחלה; עסק שבו מועסקים בדרך כלל עובדים במשמרות, ישבץ בעל העסק, ככל האפשר, את אותה קבוצת עובדים במשמרת; בעת הטיפול בלקוח יעטה העובד כפפות אותם יחליף בין לקוח ללקוח ויחבשו מסיכה ומגן פנים; בעל העסק יקפיד ככל האפשר על שמירת מרחק של 2 מטר בין הלקוחות, למעט מי שגר באותו בית, ולרבות באזור ההמתנה.

בנוסף, בעל העסק ישגיח על כניסת המבקרים כך שלא ישהו בכל עת בתוך העסק לקוחות ביחס של יותר מ-2 לקוחות לכל ספר, בכל עת לא ישהו בעסק יותר מ-4 לקוחות סך הכל, ובעסק שגודלו מעל 75 מ"ר לא יותר מ-6 לקוחות, ובעסק שגודלו יותר מ-100 מ"ר לא יותר מ-8 לקוחות. בתקנות נקבע כי בעל עסק המפר את התנאים דינו מאסר 6 חודשים או קנס.

תגיות:נגיף הקורונהתקנות לשעת חירום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה