חדשות בארץ

מנדלבליט: מ"מ פרקליט המדינה מסתיר ממני מידע ונפגש עם אוחנה מאחורי גבי

במכתב שהעביר היועץ לנציב הובאה התייחסות לבקשת שר המשפטים אמיר אוחנה להאריך את כהונת אלדד בעקבות ההסכם הקואליציוני שהתגבש, המונע מהממשלה שתושבע לאשר מינויי בכירים בחצי שנה הראשונה שלה. מנדלבליט אמר כי בתקופת כהונתו כממלא מקום "התגלו כשלים ערכיים, מקצועיים וניהוליים בעבודתו, אשר לעמדתי, אינם מותירים ספק באשר לכך שהוא אינו מתאים לכהן בתפקיד"

מנדלבליט, בחודש שעבר, בכנס INSS (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט, בחודש שעבר, בכנס INSS (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (חמישי) לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, על התנגדותו להאריך את כהונתו של מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד, שאמורה להסתיים ב-1 במאי, זאת, בשל מה שהוגדר כמניעה משפטית הנוגעת לחוסר התאמתו לתפקיד. במכתב שהעביר היועץ לנציב הובאה התייחסות לבקשת שר המשפטים אמיר אוחנה להאריך את כהונת אלדד בעקבות ההסכם הקואליציוני שהתגבש, המונע מהממשלה שתושבע לאשר מינויי בכירים בחצי שנה הראשונה שלה.

לדברי מנדלבליט, אחת מהסיבות לכך שיש לדחות את בקשת אוחנה נעוצה בעובדה ששר המשפטים הנוכחי לא אמור להיוותר על מקומו בממשלה הבאה – על פי ההסכם שחתמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ – ומשכך, יש להשאיר את הנושא להכרעתו של שר המשפטים הבא. עוד הוסבר כי יש לצמצם ככל הניתן קבלת החלטות בעת ממשלת מעבר שלא זכתה לאמון העם והכנסת, ולהעביר את ההכרעות כבדות המשקל לפתחה של ממשלה נבחרת.

אלדד (צילום: דוברות משרד משפטים)אלדד (צילום: דוברות משרד משפטים)

היועץ ציין כי כבר מתחילה התנגד בתוקף למינויו של אלדד לתפקיד. אולם, על אף שהיה סבור כי הוא חסר כישורים נדרשים הוא הסיר את התנגדותו "משיקולי טובת המערכת", וקיווה שאלדד יפעל "באופן ממלכתי ומערכתי". אולם, הוסיף מנדלבליט, בחלוף שלושה חודשים מאז מונה התחזקה הערכתו כי מינויו של האחרון לא הולם אותו. "עמדתי המקורית, אשר התבססה על היכרותי עם עורך הדין אלדד ועם עבודתו, לפיה הוא איננו מתאים למלא תפקיד זה, רק התחזקה לנוכח התנהלותו בהיבטים שונים כממלא-מקום פרקליט המדינה", כתב.

מנדלבליט הוסיף כי "בתקופה זו התגלו כשלים ערכיים, מקצועיים וניהוליים בעבודתו, אשר לעמדתי, אינם מותירים ספק באשר לכך שהוא אינו מתאים לכהן בתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה, ושאין מקום כי ימשיך את כהונתו בתפקיד זה. על כשלים אלה למדתי בראש ובראשונה באופן בלתי אמצעי, מהעבודה המשותפת עם עורך הדין אלדד". עוד למד כן מתוך דיווחים שקיבל מהמשנים לפרקליט המדינה, שהם הגורם הניהולי הבכיר ביותר בשדרת הניהול של פרקליטות המדינה, אשר מהווים בשגרה יד ימינו של פרקליט המדינה, וכן "מגורמים בכירים נוספים בהנהלת הפרקליטות ובמערך הייעוץ המשפטי לממשלה".

אוחנה ומנדלבליט (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)אוחנה ומנדלבליט (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)

לפי היועץ, "אלדד הסתיר ממני נושאים מקצועיים וארגוניים בהם עסק ופגישות שקיים עם שר המשפטים, וזאת על אף שהנחיתי אותו למסור לי עדכון מלא על נושאים אלה, בשים לב לחשיבות עצמאות התביעה הכללית ולמורכבות הקשר של ממלא-מקום פרקליט מדינה עם הגורם הפוליטי אשר מחזיק בידיו את הכוח להאריך את תקופת מילוי המקום". לטענתו, אלדד מסר לו "דיווחים חלקיים, ולעיתים אף לא נכונים, כאשר נשאל מפורשות על נושאים שנדונו ביניהם".

מנדלבליט הוסיף: "גם במישור הניהולי, עורך הדין אלדד כשל". לדבריו, "מאז כניסתו לתפקיד קיים שיתוק בעבודת הצוות שהיא חיונית בהנהלת הפרקליטות, כתוצאה מחוסר אמון ומנתק כמעט מוחלט בינו לבין שכבת הניהול הבכירה של פרקליטות המדינה". בפועל, הדגיש מנדלבליט, אלדד כלל לא מנהל את הפרקליטות, לא מכנס את הנהלת הפרקליטות וכמעט שלא משתף את חברי ההנהלה הרלוונטיים בטיפול בנושאים שבתחום אחריותם.

תגיות:דן אלדדאביחי מנדלבליטאמיר אוחנהפרקליט המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה