ונשמרתם

בעקבות הבידוד, מומחים מזהירים: "אתם חשופים יותר להרעלות ביתיות"

מומחים שבדקו את מצב השפעת הבידוד על בריאותנו חזרו עם ממצאים מדכאים למדי אודות תופעה שממדיה הולכים וגוברים, ומותירים את המומחים בסימן דאגה: מקרי הרעלות שמתרחשים דווקא בבית

אא

מומחים שבדקו את מצב השפעת הבידוד על בריאותנו חזרו עם ממצאים מדכאים למדי אודות תופעה שממדיה הולכים וגוברים, ומותירים את המומחים בסימן דאגה. 

בשל שימוש הולך וגובר במוצרי היגיינה וחיטוי, המומחים טוענים כי מתרבים כעת בעולם מקרים של הרעלות ביתיות שנובעות מעובדה זו, כך על פי דוח שפרסם המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעת. צוותי החוקרים של המרכז שבדקו את הדיווחים שהתקבלו מהאזרחים, העבירו דוח מרוכז עם נתונים של מקרי הרעלות שנגרמו כתוצאה משימוש מרובה בחומרי חיטוי כמו אקונומיה וחומרים אחרים שמכילים ריכוזים גבוהים של כימיקלים מסוכנים. 

החוקרים מדווחים על 45,550 שיחות שהתקבלו במרכזים בריאותיים שונים שמקבלים דיווחים על הרעלות - עלייה של 20.4 אחוז ממה שדווח עליו בעבר, ורוב המקרים התרחשו בקרב ילדים בני חמש ומטה. 

 

בגלל אדים רעילים: אושפזה במיון עם צורך בחמצן

עוד עולה מהדוח כי עצם החשיפה לחומרים אלו העלתה את הסיכון לשאיפת אדים רעילים - כפי שקרה לאישה שהמקרה שלה דווח בחדשות המקומיות. האישה, ששמעה בטלוויזיה כי צריכים להקפיד על ניקוי יסודי של כל המצרכים שנקנים בחוץ לפני שמכניסים אותם למקרר, החליטה למלא את הכיור שלה במים רותחים, אקונומיקה וחומץ - כשבתוכו כל הירקות והפירות שקנתה בסופר.

הריח שמילא את הבית היה כל כך חזק עד שהיא שאפה את האדים המסוכנים של האקונומיקה, ואושפזה במיון עם צורך בחמצן - היות ולא הצליחה לנשום בצורה סדירה. 

תוך כך מפורסם דוח מיוחד של המרכז לבקרת מחלות, ובו מתבקש הציבור לנקוט בכל אמצעי הזהירות האפשריים כדי להימנע ממקרים כגון אלו. "הימנעו משימוש מוגזם בחומרים רעילים, התמגנו כראוי כשאתם נאלצים להשתמש בהם - באמצעות כפפות, מסכות פנים טובות ושמירה על מרחק מהאדים ככל שניתן. אל תכניסו את עצמכם למקומות מסוכנים יותר מהנגיף בעצמו", אומרים המומחים. 

תגיות:ביתונשמרתםבידודהרעלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה