חדשות בריאות

האב ושני בניו החלימו מקורונה – ותרמו פלסמה להצלת חיי חולים אחרים

עד כה, כ- 120 חולי קורונה שהחלימו מהנגיף תרמו פלסמה להצלת חיים. מד"א השיק שירות מיוחד להסעת המחלימים לביצוע התרומה

  • כ"ט ניסן התש"פ
(צילום: דוברות מד"א)(צילום: דוברות מד"א)
אא

יואל גלט, חובש בכיר במד"א, אובחן לפני כחודש וחצי כחולה בנגיף הקורונה. גלט, בן 45 מהיישוב ענב בשומרון, אושפז בבית חולים השרון, ולמחרת התברר כי אשתו ושניים מילדיו חולים אף הם, לאחר שככל הנראה נדבקו ממנו.

לפני כשבועיים, לאחר שכל בני המשפחה החלימו, יואל ובנו מנחם – גם הוא חובש במד"א – חזרו לעבודה. בשבוע שעבר הגיעו השניים, יחד עם בן המשפחה הצעיר לוי, למרכז שירותי הדם של מד"א, ותרמו פלסמה – מרכיב הדם שבו נמצאים הנוגדנים לנגיף הקורונה – להצלת חייהם של חולים בנגיף, שמצבם בינוני וקשה.

"זה היה ממש פשוט", סיפר מנחם בן ה- 20. "מדובר בדקירה קטנטנה, כמו בבדיקת דם. מבחינתי, אם יכולתי להקדיש פחות משעה מהחיים שלי להצלת חיים של חולים, מובן מאליו שאעשה את זה, ואני קורא לכל מי שיכול לעשות זאת".

יואל הוסיף: "כחובש בכיר במגן דוד אדום, גידלתי את ילדיי על ערכי הסיוע לאחר והצלת החיים. ברגע שעבר מספיק זמן מאז ההחלמה המלאה, ויכולנו לתרום פלסמה בהליך פשוט ולסייע להצלת חולי קורונה – לא היה לנו שום ספק שנעשה זאת".

"ההליך פשוט מאוד", הסבירה סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א, פרופ' אילת שנער. "אנחנו למעשה לוקחים דם מווריד התורם שהחלים מהנגיף. הדם נכנס למכונה, שמפרידה את מרכיב הפלסמה ומעבירה אותו לשקית מיוחדת, כשכל שאר מרכיבי הדם מוחזרים לגופו של התורם. התרומה החשובה של מנחם ושני בניו תוכל לסייע להצלת חייהם של בין ארבעה לחמישה חולים בנגיף הקורונה".

בשירותי הדם של מד"א ממשיכים לקחת מנות פלסמה מחולים, שהחלימו מהנגיף, על פי פרוטוקול טיפולי שנקבע על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות. הפרויקט מתבסס על ההנחה, שבדמם של המחלימים נמצאים נוגדנים בכמות המאפשרת טיפול יעיל בחולים.

עד כה, כ- 120 חולים שהבריאו מהנגיף בישראל תרמו פלסמה להצלת חיים. אתמול (רביעי) השיק מד"א שירות מיוחד להסעת המחלימים לביצוע התרומה. במסגרת השירות, נהגים מתנדבים במד"א יסיעו את המעוניינים בכך, ללא עלות, לאחת מנקודות התרמת מרכיבי הדם של שירותי הדם של מד"א – בתל השומר או בירושלים – ולאחר איסוף הפלסמה יסיעו אותם חזרה לבתיהם.

תגיות:מד"אנגיף הקורונהפלסמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה