חדשות בארץ

אבו מאזן מגיב: אם ישראל תספח, יבוטלו ההסכמים איתה ועם ארה"ב

הנשיא הפלסטיני הגיב להצהרת מזכיר המדינה האמריקני לפיה סוגיית הסיפוח נתונה להחלטת ישראל, והודיע כי "לא נשב בחיבוק ידיים אם ישראל תכריז על סיפוח, ובמקרה כזה כל ההסכמים בינינו לבין ישראל וארה"ב יתבטלו"

עבאס ברמאללה, ביולי (צילום: פלאש 90)עבאס ברמאללה, ביולי (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס הערב (רביעי) להודעת מזכיר המדינה של ארצות מייק פומפאו, שאמר כי החלטה על סיפוח של הגדה המערבית היא "החלטה ישראלית, בסופו של דבר". הנשיא הפלסטיני איים כי "לא נשב בחיבוק ידיים אם ישראל תכריז על סיפוח, ובמקרה כזה כל ההסכמים בינינו לבין ישראל וארה"ב יתבטלו".

זמן קצר קודם לכן הודיע דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, כי "לארה"ב אין זכות לתת לגיטימציה להחלטה ישראלית על שטחים פלסטיניים או להחליט בעצמה בעניינם". זאת, לאחר שמזכיר המדינה האמריקני אמר כי סוגיית סיפוח הגדה המערבית נתונה להחלטתה של ישראל, וכי את עמדתו האישית בנושא הוא יבהיר בפורומים מצומצמים עם ההנהגה בישראל.

פומפאו אמר את הדברים בשיחה עם כתבים במחלקת המדינה בוושינגטון, במהלכה התייחס לממשלת האחדות שצפויה לקום בהנהגת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ. "אנחנו שמחים שיש ממשלה מלאה שקמה בישראל", אמר פומפאו. "אנחנו לא חושבים שבחירות רביעיות היו באינטרס הישראלי, אך נשאיר את זה להם".

פומפאו בביקורו ביד ושם, מרץ אשתקד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)פומפאו בביקורו ביד ושם, מרץ אשתקד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם שלשום בין נתניהו לגנץ נקבע כי לא יבוצע אף מהלך בחצי השנה הראשונה, אולם הדבר היחיד שהממשלה תעסוק בו יהיה קידומה של החלת הריבונות הישראלית בחלקים מהגדה ב-1 ביולי, בהתאם לתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. פומפאו אמר כי "נעבוד איתם מקרוב כדי לחלוק איתם את עמדתנו בנושא". שלשום אמר הנשיא הפלסטיני כי "הזהרנו את ממשלי ארצות הברית וישראל מסיפוח של חלק כלשהו משטחינו".

בחודש ינואר הציג טראמפ את תוכנית השלום שלו לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אותה כינה "עסקת המאה", בתום פגישה שערך עם נתניהו וגנץ. התוכנית, שספגה ביקורת מימין ומשמאל, כוללת הקמת מדינה פלסטינית שבירתה חלקים ממזרח ירושלים, בתמורה להכרה אמריקנית בגושי ההתנחלויות, לרבות אלה שבבקעת הירדן שחלקים ממנה הועברו לשליטת ישראל בהסכמי אוסלו.

שבועות ספורים לאחר הצגת התוכנית אמר שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, כי כל פעולה חד-צדדית של ישראל בנושא הסיפוח של יהודה ושומרון בשלב זה יעמידו בסכנה את תוכנית השלום של ממשל טראמפ. פרידמן הבהיר כי על ישראל להמתין קודם לסיום עבודת הוועדה הישראלית-אמריקאית שאמורה להחליט על קווי הגזרה של ישראל והפלסטינים.

תגיות:אבו מאזןסיפוחמייק פומפאוישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה