חדשות בריאות

מספר החולים בקורונה עלה ב-4% מאמש; ירידה במונשמים

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-14,498 – עלייה של 4% ביממה האחרונה. 169 מהם במצב קשה ו-106 מונשמים. מניין הנפטרים עלה ל-189

הרכבת הקלה בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)הרכבת הקלה בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב (רביעי) כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-14,498 – עלייה של 4% ביממה האחרונה. 141 מהם במצב קשה ו-106 מונשמים. מניין הנפטרים עלה ל-189. מספר החולים בחדשים מסמל זינוק, לאחר שבמשך למעלה משבוע המספר עמד אל מתחת לסף ה-4%, ובימים האחרונים הוא אף היה פחות מ-2%. לעומת זאת, במספר המונשמים ניכרת ירידה קלה.

במקביל, במשרדי הבריאות והתחבורה גיבשו הערב במשותף מתווה שיאפשר קיום לימודי נהיגה ומבחנים מעשיים תוך שמירה על בריאות הציבור בתקופת משבר הקורונה. על מנת להבטיח את קיום הפעילות בצורה הנכונה והבטוחה ביותר פורסמו הנחיות, בהן הודגש כי ההיתר להוראת נהיגה ולביצוע בחינה מעשית הוא למורים, בוחנים ונבחנים שטרם מלאו להם 67 שנים.

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בין ההוראות החדשות: יש להציב שילוט בתוך הרכב, במקום מרכזי וגלוי לעין, בו יפורטו כל הנחיות נקיטת אמצעי הזהירות; לא יימצאו ברכב בזמן נתון יותר משני אנשים - מורה/בוחן ותלמיד, הן בשיעור נהיגה והן במהלך בחינה מעשית; לא יתקיים כל מגע פיזי בין המורה/בוחן, לבין התלמיד; הן המורה/הבוחן והן התלמיד יחבשו מסכה לאורך כל זמן שהותם ברכב; התלמיד/הנבחן, ילבש כפפות לאורך כל השיעור/ הבחינה; בין המורה/הבוחן, לבין התלמיד תוצב מחיצת ניילון, הנמתחת מקדמת הרכב ועד למושב האחורי, מגובה התקרה ועד לקו הכתפיים באופן שיחצוץ בין פניהם של המורה והתלמיד אך יאפשר התערבות של המורה/הבוחן בהיגוי בצורה בטיחותית במידת הצורך; המורה/הבוחן ידאג לחטא את גלגל ההגה, מוט ההילוכים, בלם היד והאיתות, בעת כל החלפה של תלמיד; השיעור או הבחינה המעשית יתקיימו תוך ששני חלונות הרכב האחוריים פתוחים.

עוד הוסיפו במשרדים כי התלמיד יהיה חייב למסור הצהרה למורה כי בשעה האחרונה טרם הגעתו לשיעור או לבחינה המעשית, מדד חום לעצמו וכי חום גופו לא עלה על 38 מעלות צלזיוס במהלך השבוע האחרון, כמו גם שהוא לא היה במגע עם חולה קורונה מאומת במהלך השבועיים שקדמו למועד השיעור וכי אין לו אף אחד מן התסמינים – שיעול וקשיי נשימה.

תגיות:לימוד נהיגהמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה