חדשות בארץ

מזכיר המדינה האמריקני: שאלת הסיפוח – "החלטה ישראלית"

פומפאו התייחס לממשלת האחדות שצפויה לקום בהנהגת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, ואמר כי "אנחנו שמחים שיש ממשלה מלאה שקמה בישראל" וכי "אנחנו לא חושבים שבחירות רביעיות היו באינטרס הישראלי, אך נשאיר את זה להם"

פומפאו בביקורו ביד ושם, מרץ אשתקד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)פומפאו בביקורו ביד ושם, מרץ אשתקד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר היום (רביעי) כי סוגיית סיפוח הגדה המערבית נתונה להחלטתה של ישראל, וכי את עמדתו האישית בנושא הוא יבהיר בפורומים מצומצמים עם ההנהגה בישראל. פומפאו אמר את הדברים בשיחה עם כתבים במחלקת המדינה בוושינגטון, במהלכה התייחס לממשלת האחדות שצפויה לקום בהנהגת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ. "אנחנו שמחים שיש ממשלה מלאה שקמה בישראל", אמר פומפאו. "אנחנו לא חושבים שבחירות רביעיות היו באינטרס הישראלי, אך נשאיר את זה להם".

במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם שלשום בין נתניהו לגנץ נקבע כי לא יבוצע אף מהלך בחצי השנה הראשונה, אולם הדבר היחיד שהממשלה תעסוק בו יהיה קידומה של החלת הריבונות הישראלית בחלקים מהגדה ב-1 ביולי, בהתאם לתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. פומפאו אמר כי "נעבוד איתם מקרוב כדי לחלוק איתם את עמדתנו בנושא".

נתניהו וגנץ חותמים על ההסכםנתניהו וגנץ חותמים על ההסכם

מזכיר המדינה התייחס בנוסף לסוגיית הענקת סיוע הומניטרי לתושבי עזה במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, במסגרתה הועברו כבר 5 מיליון דולרים, ונשאל האם בכוונת הבית הלבן להוסיף על כך עוד. "אנחנו שמחים להעניק את הסיוע לפלסטינים, אנחנו מקווים שיגיע למקום הנכון. הסיבה שהקפאנו בעבר את הסיוע הכספי לפלסטינים היא מאחר שהמשאבים האלה לא הגיעו למקום שהם היו צריכים להגיע", אמר.

בחודש יוני הצהיר שליח ארה"ב לשעבר למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כי הוא "תומך ברוח הדברים" של דייוויד פרידמן, השגריר האמריקני בירושלים, כי זכותה של ישראל לספח חלקים מיהודה ושומרון. לטענתו, "הסגנון של הפלסטינים הוא להסביר מה הם רוצים, ואם זה לא מגיע אז הם מודיעים שהם מתנגדים".

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, גינה בספטמבר את הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לסיפוח בקעת הירדן וצפון ים המלח, ובהודעה מטעמו נמסר כי צעד זה יהווה "הפרה חמורה" של החוק הבינלאומי. "הם יהיו הרסניים לסיכוי להחיות את המשא ומתן ולשלום באזור, ויחתרו עמוקות תחת האפשרות של פתרון שתי המדינות", אמר גוטרש.

גינוי האו"ם הצטרף לגינויים נוספים בקהילייה הבינלאומית. זמן קצר קודם לכן, ערב פגישתו של נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הזהיר הקרמלין את נתניהו כי הצהרתו עשויה להוביל להסלמה באזור. במשרד החוץ הרוסי, כפי שדווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, הביעו דאגה מיישום תכניתו של נתניהו, שיגרום, לדבריהם, ל"הסלמה חדה באזור ולחתור תחת התקוות לכינון שלום בין ישראל ושכנותיה".

תגיות:מייק פומפאוסיפוחתוכנית המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה