חדשות יהדות

ההסתדרות הלאומית הורתה לחדול משידור פרסומות בשבת: "לא הייתה כוונה לפגוע"

לדברי יו"ר ההסתדרות, עם קבלת הפנייה של פורום השבת הציבורית ביום ראשון, הורה לאלתר לחדול משידור הפרסומת במהלך יום השבת: "ההסתדרות הלאומית מקפידה בכל 85 שנות קיומה על שמירת צביון השבת והימנעות מכל פעולה שיש לפגוע ברגשות הציבור"

  • כ"ח ניסן התש"פ
שידור בטלוויזיה (אילוסטרציה: פלאש 90)שידור בטלוויזיה (אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

ההסתדרות הלאומית הודיעה היום (רביעי) כי הורתה לחדול משידור פרסומות הנוגעות לארגון ביום השבת. לפי מכתב ששיגר מנכ"ל הארגון, יאיר שלם, לעו"ד יגאל נמני מ"פורום השבת הציבורית", נטען כי עובדת שידור פרסומת ההסתדרות בשבתות ובחגים "נעלמה מעיניי כמנכ"ל ההסתדרות ונעשתה בשוגג וללא כל כוונה חלילה לפגוע ביום השבת".

שלם הוסיף כי עם קבלת הפנייה ביום ראשון הורה לאלתר לחדול משידור הפרסומת במהלך יום השבת. לדבריו, "להסתדרות הלאומית אין ולא הייתה כל כוונה לפגוע בקדושת יום השבת. נהפוך הוא, ההסתדרות הלאומית מקפידה בכל 85 שנות קיומה על שמירת צביון השבת והימנעות מכל פעולה שיש לפגוע ברגשות הציבור". בארגון ציינו כי המדיניות נקבעה בהתאם לחוקת ההסתדרות, לפיה "מתוך הוקרה לדת ישראל ומתוך רצון שלא לפגוע ברגשות הציבור הדתי, נמנעת ההסתדרות מפעולה העלולה לפגוע ברגשות הללו". עוד ציינו בארגון כי הם מכבדים את הנחיות לשכת הפרסום הממשלתית (לע"מ) שלא לפרסם ביום השבת.

רשת חצי חינם (צילום: עמוד הפייסבוק של חצי חינם)רשת חצי חינם (צילום: עמוד הפייסבוק של חצי חינם)

בתחילת השבוע דווח כי רשת חצי חינם דרשה מרדיו fm103 להפסיק לשדר בשבת פרסומת מטעמה, זאת, בעקבות פניית פורום השבת הציבורית, שביקש מרשת המרכולים שלא להיות שותפה בחילול השבת. בדיווח בערוץ 20 נאמר כי במענה לשאילתה שהגיש הפורום טענה הרשת כי "כלל לא הייתה מודעת לכך שהפרסומת משודרת בשבת" והדגישה כי מדובר בתשדירי "בונוס" מטעם הרדיו ולא מטעם הרשת, "ששודרו בניגוד להנחיות שהעבירה מראש רשת חצי חינם".

מפורום השבת הציבורית מסרו כי הם קוראים "להימנע מסיוע לחילול השבת של חברות כמו שטראוס-עילית ותנובה שביד אחת מחזיקות כשרות מהודרת וביד השנייה משתמשות בכספי שומרי השבת לחלל את השבת בפרסומות בערוצים המסחריים".

תגיות:טלוויזיהשבתפרסומתההסתדרות הלאומית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה