סיפורים אישיים

כשהבעל הצעיר נפצע אנושות - אשתו זעקה את המשפט הבא

בזעזוע נורא הבחנתי שמכונית אאודי כחולה דוהרת היישר בכיוונו של האברך. נראה שהנהג איבד שליטה לחלוטין. למול עיניי ההמומות פגעה המכונית בצעיר, הוא הועף לגובה, נחבט חבטה עזה בעמוד חשמל, וצנח על הרצפה חסר הכרה. הגולגולת התרסקה באופן מחריד

(צילום אילוסטרציה: תיעוד מבצעי מד"א)(צילום אילוסטרציה: תיעוד מבצעי מד"א)
אא

מובא במדרש תנחומא: "אמר רבי מני, לא תהא קריאת שמע קלה בעיניך, מפני שיש בה מאתים וארבעים ושמונה תיבות, כמניין איברים שבאדם… אמר הקב"ה: אם שמרת את שלי, לקרות קריאת שמע כתקנה, אני אשמור את שלך... וכך אמר הקדוש ברוך הוא לישראל: 'שמרו מצות קריאת שמע ערבית ושחרית, ואני משמר אתכם, שנאמר 'ה' ישמרך מכל רע, ישמור את נפשך' (תהילים קכ"א, ח)".

בשם רבי שמעלקא מנקלשבורג מובא, שכאשר אדם נזהר בקריאת שמע, הוא זוכה לסגולה כסגולת הקטורת, שמבטלת מגיפות.

הרב מאיר מיכאל גרינוולד מרבה לעורר בדרשותיו אודות הסגולות הרבות הטמונות בקריאת שמע כהלכתה. לדבריו, אנשים רבים זכו לישועות לאחר שקיבלו על עצמם להתחזק באמירת קריאת שמע.

אחד הסיפורים מצמרר במיוחד: באחד מימי החורף הסוערים יצאו חמישה צעירים למירון, לקבר רבי שמעון בר יוחאי, להתפלל על אחד מחבריהם שחלה מאוד.

במירון הם פגשו את הרב גרינוולד, וביקשו ממנו מספר מילות חיזוק.

הרב גרינולד יעץ להם להקפיד על קריאת שמע כהלכתה, בזמנה, בכוונה ובהתלהבות. "אנחנו לא יודעים מה זה קריאת שמע", אמר, וציטט את דברי הרמ"א בספר "אור החמה" על פרשת משפטים, שאומר:: "אמר הגאון הנשיא זצ"ל, שהשכינה מלמדת לאדם, שאף על פי שהיא קופצת בשבועה וגוזרת איזו גזירה רעה על בן אדם, עם כל זאת היא נותנת לו זמן קצוב עד הבוקר, שאם הוא יכוון בקריאת שמע של שחר בד' דאחד, שימסור עצמו על ד' מיתות בית דין וכו', שאז מתבטל הגזרה של השבועה". כלומר, הרמ"א קובע שאף אם חלילה נגזרה על האדם גזרה בשבועה, ממתינים לו עד הבוקר, ואם הוא קורא קריאת שמע בזמנה וכהלכתה – מתבטלת הגזרה הרעה.

"נהג אמבולנס מאחד ארגוני ההצלה סיפר לי את הסיפור הבא", המשיך הרב גרינוולד לספר לחמשת הצעירים. "עמדתי ברמזור אדום, ועל מעבר החצייה שמולי צעד אדם צעיר. בזעזוע נורא הבחנתי שמכונית אאודי כחולה דוהרת היישר בכיוונו של האברך. נראה שהנהג איבד שליטה לחלוטין. למול עיניי ההמומות פגעה המכונית בצעיר, הוא הועף לגובה, נחבט חבטה עזה בעמוד חשמל, וצנח על הרצפה חסר הכרה.

"זינקתי מהאמבולנס, והתחלתי במאמצי החייאה. תוך זמן קצר חבר אלי צוות נט"ן שהגיע למקום. המאמצים להצלתו נמשכו בקדחתנות, אבל לכולנו היה ברור שאין הרבה תקווה. פגיעת הראש הייתה חמורה מדי. תעודת הזהות שהיתה בכיס החליפה תיארה לנו את סיפורה של המשפחה שנחתה עליה צרה איומה ביום בהיר: הפצוע אנוש הוא אב צעיר לילדים רכים.

"בחסדי ה', לאחר ניסיונות החייאה ממושכים, חזר לבסוף הדופק. האברך הפצוע הוכנס בזהירות לאמבולנס, שנסע לדרכו ביללת סירנה חדה. אני לקחתי על עצמי את התפקיד הקשה של מסירת ההודעה הנוראה לבני המשפחה.אשה צעירה פתחה את הדלת, פעוט זחל על הרצפה מאחוריה. בהדרגה התחלתי לספר את הבשורה הרעה והנוראה. היא החלה לרעוד, וביקשה לדעת את האמת לאמיתה. לא הסתרתי ממנה את המצב הקשה, ביקשתי שתבוא איתי מיד לבית החולים.

"היא התחילה לזעוק: 'ריבונו של עולם, בעלי אומר תמיד, שמי שמקפיד כל ימיו לקרוא קריאת שמע בזמנה וכהלכתה, לא ימות מיתה משונה. אני יכולה להעיד עד כמה מקפיד בעלי על כך. לא ייתכן שהוא ימות מיתה משונה! פשוט לא ייתכן!'

"הגענו לבית החולים. הצעיר, שהגולגולת שלו התרסקה באופן בלתי נתפס, היה בעיצומו של ניתוח ראש שנמשך 12 שעות. הרופאים היו פסימיים, אבל 3 ימים לאחר מכן, לתדהמתם, הפצוע פקח את עיניו. זמן מה לאחר מכן, הוא זיהה את בני משפחתו, והחל בתהליך החלמה. עברה תקופה ארוכה ולא פשוטה, שבסופה הצעיר חזר לביתו, מהלך על 2 רגליו", סיים הרב גרינוולד את דבריו.

הרב ירון מרדכי מבאר את הלכות קריאת שמע:

 

הרכב היטלטל כמו סירה קטנה, כשהוא נסחף יותר ויותר אל הכיוון הנגדי

הצעירים שנפעמו לשמע הסיפור, החליטו להתחזק בקריאת שמע כהלכתה. הם לקחו פתק קטן, ועליו רשמו: "אנו הח"מ מקבלים על עצמנו להקפיד לקים מצות קריאת שמע של שחרית קדם הזמן לשיטת המגן אברהם, מהיום ב' טבת תשע"ד, ולעת עתה עד ליום ט"ו טבת תשע"ד, לזכות רפואת חברנו". בתחתית הפתק חתמו הצעירים את שמם, על יד התאריך: אור ליום ב' טבת תשע"ד, מירון.

לאחר החיזוק ותפילה במערה, נכנסו 5 הצעירים לרכב, על מנת לשוב לבתיהם.

היתה זו שעת לפנות בוקר. הם היו בתוך הרכב בדרכם חזרה. גשם זלעפות הכה בחלונות, ערפל סמיך סגר עליהם מכל הכיוונים, מותיר רק מרווח צר לראייה. הכבישים היו לא רק חלקים מהגשם, אלא שכמעט הפכו לנחלים בעצמם מעומס המים הזורמים לאורכם.

בהגיעם לצומת חנניה, נפרס מולם מסך ערפל כבד, ולאחר רגע התנגש בהם רכב סקודה, שזרם המים השוצף הסיט אותו אל מרכז הכביש והוא התנגש בהם קלות. ואז החל רכבם להיסחף עם שטף המים, והנהג איבד שליטה.

הרכב היטלטל כמו סירה קטנה, כשהוא נסחף יותר ויותר אל הכיוון הנגדי. חבטה חבטה נוראה זעזעה את הרכב, מלווה ברעש מבעית של מתכת נקרעת. שתי מכוניות שהגיעו מולם, בנתיב שאליו נסחפו, התנגשו בהם חזיתית.

אימת מוות מוחשית שררה ברכב, שהתנגש בעוצמה בגדר אבנים שחצצה בין הכביש ובין התהום הפעורה בצידו. מעוצמת החבטה, נזרק הרכב בחזרה למרכז הכביש כשחלק מגלגליו חסרים והוא בלתי ניתן לשליטה.

הנהג כיבה את המנוע וניסה לפתוח את הדלת, אך היא לא נפתחה. היושב לצידו שחרר את עצמו בידיים רועדות מחגורת הבטיחות ואחר כך הצליח לפתוח את הדלת שלצידו. הוא נמלט החוצה. הנהג הזדחל למושב הנוסע ויצא גם הוא דרך הדלת הימנית. במקביל, שלושת חבריהם יצאו מהרכב בכוחות עצמם. כולם חיים!

הם חצו בריצה טרופה את הכביש, והלב התקשה להאמין: הרכב בו נסעו הפך לגרוטאה מתנודדת בין זרמי המים, הרוסה ומעוכה לחלוטין. קשה להאמין, שמישהו מהנוסעים בה היה יכול לצאת בחיים. אבל הם, כולם, ברוך ה' בריאים ושלמים.

הגשם ממשיך לרדת. הם בוהים זה בזה. כולם מהרהרים בפתק הקטן, המקופל, של הקבלה: "אנו הח"מ מקבלים על עצמנו להקפיד לקים מצות קריאת שמע של שחרית קדם הזמן לשיטת המג"א, מהיום ב' טבת תשע"ד, ולעת עתה עד ליום ט"ו טבת תשע"ד, לזכות רפואת חברנו… חתמנו שמנו אור ליום ב' טבת, זאת חנכה תשע"ד, פה, מירון"...

כמו מתוך חלום, קולו של הרב גרינוולד מהדהד באוזניהם: "ריבונו של עולם, בעלי אומר תמיד, שהמקפיד כל ימיו על זמן קריאת שמע… לא ימות מיתה משונה". הם קיבלו על עצמם להיזהר ביותר בקריאת שמע. טרם הייתה להם אפילו האפשרות לקיים, אך כבר ניצלו מכמה וכמה מיתות משונות.

תגיות:סיפורים אישייםקריאת שמעתאונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה