חדשות בריאות

עלה ל-13,942 מספר חולי הקורונה; ירידה במספר המונשמים והחולים במצב קשה

בישראל חולים 13,942 בני אדם בקורונה, מתוכם 139 שמוגדרים במצב קשה ו-113 שנזקקים להנשמה. מספר המחלימים עלה גם הוא ל-4,507

בדיקות חום בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)בדיקות חום בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מספר חולי הקורונה בישראל עלה הערב (שלישי) ל-13,942 – עלייה של 1.67% ביממה האחרונה. לפי הנתונים שפרסם משרד הבריאות, מניין המתים מהנגיף עלה ב-7 והוא עומד כעת על 184. בין החולים, 139 שמוגדרים במצב קשה ו-113 שנזקקים להנשמה. שני הנתונים משקפים ירידה בהשוואה לאתמול. מספר המחלימים עלה גם הוא ל-4,507.

מוקדם יותר הערב, אחרי שמשרד הבריאות עדכן בטעות כי מספר המתים מקורונה עומד על 197 בני אדם (עלייה של 16 מהבוקר) וכי מספר החולים עומד על 13,930, מיהרו במשרד להבהיר שמדובר בנתונים שגויים. זה היום השני ברציפות שמשרד הבריאות מפרסם נתונים מוטעים. בהמשך פרסם המשרד גרף חדש ממנו עולה כי נמשכת מגמת ההתייצבות במספר המקרים החדשים לצד ירידה במספר המונשמים.

במשרד הבריאות ניסו להסביר את הטעות ואמרו כי הטעות נובעת ממערכת BI שבשימוש המשרד, שמוזנת באופן אוטומטי. "לצערנו, מדי פעם נעשות שגיאות באופן שבו המערכת מזינה את עצמה ומוציאה פלט מידע. במקביל למערכת נעשית בקרה ידנית שמתבצעת ומאמתת את המספרים. אנו מטייבים ומעדכנים את המערכת כך שטעויות אלו לא יישנו", נמסר.

אחר הצהריים פרסם המשרד את נתוני נגיף הקורונה בישראל בימים האחרונים, מהם עולה כי מספר הבדיקות לזיהוי המחלה עלה אתמול ל-12,281 – המספר הגבוה ביותר שנרשם בתוך יום אחד מאז פרץ הנגיף. שלשום בוצעו 9,419 בדיקות, ובשבת בוצעו 10,012 בדיקות. ביום שישי תיקן המשרד את הודעתו הראשונה ודיווח כי נערכו 10,038 בדיקות ולא 9,950.

במערכת הבריאות מאמינים כי תגבור משמעותי של מספר הבדיקות לזיהוי נשאות יאפשר בוודאות גבוהה לזרז את היציאה ההדרגתית ממשבר הקורונה שאליה נקלעה ישראל מזה חודש ומחצה, שכן זה יסייע להמשך המגמה החיובית המלמדת על התייצבות במספר המאובחנים החדשים, לצד הגידול במספר הבדיקות. בימים שני ושלישי בשבוע שעבר נערכו למעלה מ-10,000 בדיקות קורונה ביום, ובכך עמד המשרד לראשונה ביעד שהציבה הממשלה, שאף טענה קודם לכן כי תבצע מדי יום 30 אלף בדיקות.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה