חדשות בארץ

לפיד: מתנצל שאמרתי לכם להצביע לגנץ. הליכוד: זמנך עבר

יו"ר יש עתיד-תל"ם תקף בחריפות את שותפו לשעבר: "מתנצל בפני מי ששכנעתי אותו להצביע כחול לבן. במקום ישראל לפני הכול - הכיסא לפני הכול". בליכוד הגיבו: "במקום לגלות אחריות - לפיד מעדיף לנסות לגרור את ישראל לבחירות רביעיות ולהטיף מהיציע"

לפיד, הערב (צילום: אלעד גוטמן)לפיד, הערב (צילום: אלעד גוטמן)
אא

יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, תקף הערב (שלישי) את שותפו לשעבר, יו"ר כחול לבן בני גנץ. בהצהרה לתקשורת מבית סוקולוב שבתל אביב התייחס לפיד להסכם הקואליציוני שנחתם אמש בין גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרתו נקבע על הקמת ממשלה שוויונית עם חלוקת תפקידים שווה לשתי המפלגות. "מתנצל בפני כל בוחרי כחול לבן שהצביעו לגנץ. לא הייתה הונאה כזו מקום המדינה. במקום ישראל לפני הכול - הכיסא לפני הכול", אמר לפיד. אם אתה בפנים – אתה מושחת".

לפיד האשים את נתניהו ושותפיו, בגוש הימין, בקבירת חוק הגיוס. "ליצמן ודרעי יחליטו מי יתגייס לצה"ל ומי לא. הם נכנעו ללא תנאי. אם הדמוקרטיה חשובה לכם אז תחשבו: מירי רגב תבחר את המפכ"ל. נתניהו יבחר את הפרקליט, את היועץ המשפטי לממשלה ואת השופטים".

עוד תקף לפיד את הרכב הממשלה, שצפויה לכלול 34-36 שרים – המספר הגבוה ביותר בתולדות ישראל. "אם אתם נמנים עם מיליון המובטלים החדשים, אם העסק שלכם קרס, ואין לכם מושג איך תשלמו את החובות, תדעו: בשיא המשבר הוקמה הממשלה הגדולה ביותר, הבזבזנית ביותר, בתולדות המדינה. 52 שרים וסגני שרים. מפלצת ביורוקרטית בלתי ניתנת לניהול". לדבריו, לא הייתה בהסכם אף לא דרישה אחת לטובת ניצולי השואה, "שום מילה". "לגנץ ואשכנזי לא אכפת מהקורונה. מה שחשוב להם זה רק הג'ובים שלהם. אשכנזי יהיה שר חוץ בזום. אין קשר בין הממשלה הזו למילה 'חירום'. במקום להילחם בקורונה - נלחמים בבג"ץ".

"לא את כולם אפשר לקנות", אמר לפיד. "יכולתי להיות שר החוץ. יעלון היה יכול להיות שר בכיר. הציעו להם את השמיים – אבל הם שמרו על הערכים ועל המצפן שלהם.  אל תשימו את הרמאים ואל האנשים הישרים באותה מחלקה". הוא התייחס לאריכות ימיה של הממשלה וטען כי היא "תתפרק מוקדם יותר ממה שאתם חושבים" וכי "ביבי וגנץ לא ישרדו אחד את בשני. זאת ממשלה מושחתת שגנבה את קולם של הבוחרים".

"הם נכנעו. כניעה ללא תנאי. הממשלה הזו לא תבטל את חוק המרכולים. לא יהיו נישואין אזרחיים. לא יהיה חוק פונדקאות. תימשך ההתעללות בקהילה הלהט"בית. לא יִלמדו מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי. הם לא יִלמדו וכשהם יגדלו לא יהיה להם איך לפרנס את עצמם. הילדים שלכם יצטרכו לפרנס אותם", חתם לפיד את נאומו.

בליכוד הגיבו על דבריו של לפיד ותקפו כי "במקום לגלות אחריות ולהיכנס לממשלת חירום לאומית שפועלת להצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל", הוא "העדיף להישאר באופוזיציה, לנסות לגרור את ישראל לבחירות רביעיות, ולהטיף מהיציע". בליכוד הוסיפו: "זמנו עבר".

תגיות:יאיר לפידבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה