חדשות בארץ

נתניהו: סגר כללי ביום העצמאות, תיאסר הגעת משפחות שכולות לבתי העלמין

בהודעת נתניהו נמסר כי המשפחות השכולות נקראו לקיים ביקורי התייחדות מצומצמים בבתי העלמין בימים שנותרו עד יום הזיכרון, בהתאם להגבלות הריחוק החברתי

בית העלמין הצבאי בקריית שאול ביום הזיכרון, בשנה שעברה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)בית העלמין הצבאי בקריית שאול ביום הזיכרון, בשנה שעברה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שלישי) על הטלת סגר כללי ביום העצמאות במתכונת הדומה לזו שנעשתה החג הפסח, במסגרת המאמצים לבלימת התפשטות מגפת הקורונה. בנוסף, נתניהו הודיע כי לא תתאפשר הגעה של משפחות שכולות לבתי העלמין ולאתרי ההנצחה וכי המשטרה תסגור את צירי הגישה אליהם. ההצעה טעונה אישור הממשלה, שתצביע על כך הערב.

לפי הודעת נתניהו, המשפחות השכולות נקראו לקיים בימים שנותרו עד יום הזיכרון, ביקורי התייחדות מצומצמים בבתי העלמין, בהתאם להגבלות הריחוק החברתי. בנוסף, טקסי הזיכרון יתקיימו ללא קהל. טקסים סמליים יתקיימו בבתי העלמין הצבאיים בהשתתפות מספר קטן של חיילים ומפקדים ללא קהל, ואלה ישודרו לציבור במתכונת שיקבע משרד הביטחון.

בדיון השתתפו שרי הביטחון, ביטחון פנים, בריאות ותרבות, ראש המל"ל, מ"מ המפכ"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, היועץ המשפטי לממשלה ומנכ"ל משרד הביטחון. "לאחר שנשמעה המלצת נציגי ארגוני ההנצחה, בדיון הוחלט, בכפוף לאישור הממשלה, כי השנה לנוכח סכנת ההדבקה, לא תתאפשר ביום הזיכרון הגעה לבתי העלמין ולאתרי ההנצחה", נמסר.

יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, פנה לנתניהו ואמר כי "אנו מקבלים מאות פניות של משפחות שלא מקבלות את רוע הגזירה ומאיימות להגיע ולהיכנס בכוח לבתי העלמין, פניות של הורים שאיימו להתאבד על קבר הבן ואיומים רבים". בן שם קרא ללשכת ראש הממשלה לצאת בקמפיין הסברה נרחב על מנת למנוע "מראות קשים ביום הזיכרון ועימותים בין משפחות שכולות למשטרה ולכוחות הביטחון".

תגיות:יום הזיכרוןיום העצמאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה