חדשות בריאות

אובחן כחולה קורונה אבל לא פיתח נוגדנים? הסיפור של חולה מספר 7

תושב מגדל העמק שאובחן לפני כחודשיים כחולה הקורונה מספר 7 בישראל והחלים כעבור שבוע וחצי, חשף היום כי בבדיקה הסרולוגית נתגלה כי לא נמצאו בדמו נוגדנים לנגיף הקורונה. לדבריו, עובדה זו מוכיחה את אמינות דבריו הקודמים שגם ההודעה עצמה של משרד הבריאות לפיה אובחן כנשא של נגיף הקורונה, בלתי הגיונית בעליל: "הדבר הכי משמעותי – אף אחד מהאנשים שהייתי איתם בקשר בתקופה שלפני הבידוד לא נדבק ממני"

ברגיל תורם דם, ביום חמישיברגיל תורם דם, ביום חמישי
אא

רוני ברגיל, תושב מגדל העמק שאובחן לפני כחודשיים כחולה הקורונה מספר 7 בישראל והחלים כעבור שבוע וחצי, חשף היום (שלישי) בחשבון הפייסבוק שלו כי בבדיקה הסרולוגית שנערכה לו ביום חמישי האחרון התגלה כי לא נמצאו בדמו נוגדנים לנגיף הקורונה, שמערכת החיסונית שלו הצליחה לגבור עליו לכאורה. בדיקה סרולוגית היא בדיקת דם לאיתור נוגדנים שפיתח הגוף בתגובה להידבקות בנגיף, באמצעותה ניתן לאתר נשאי קורונה שאין להם תסמינים או לקחת את הנוגדנים לטיפול בחולים שמצבם קשה במיוחד. משכך, המשמעות של אי-איתור נוגדנים לגופו היא שברגיל מעולם לא חלה בקורונה ואבחונו היה בטעות.

ברגיל פירט: "ביום חמישי האחרון נתתי תרומת דם לפלסמה כמי שהחלים מקורונה לפני למעלה מחודש. הבוקר קיבלתי טלפון מפרופסור מבית חולים שיבא שלא נמצאו נוגדנים בדם שלי, מה שאומר שבכלל לא הייתי חולה ונעשתה איתי טעות", סיפר בפייסבוק. "אני לא יודע אם לצחוק או לבכות, אני הפוך כרגע חבל על הזמן, עבר עליי חודש וחצי מלא תהפוכות. מזל שאני בן אדם חזק ולא התפרקתי, כי אצלי מאיפה שאני בא זה יכול (היה) להיגמר באסון".

לדברי החולה מספר 7, גם ההודעה עצמה של משרד הבריאות לפיה אובחן כנשא של נגיף הקורונה, נשמעה לו כבלתי הגיונית בעליל. "אמרתי כמה פעמים שנראה לי מוזר שהייתי חולה ובאתי במגע עם ים אנשים ואף אחד לא נדבק ממני כולל המשפחה שלי והתעקשו איתי שאני טועה", אמר. "אפילו שהופעתי בטלוויזיה אמרתי (זאת) ונאמר לי אז שאין טעויות בבדיקה". לדבריו, הוא "לא ייכנס לפרטים" מה הוא חווה בחודש הזה, "אבל היו רגעים מאוד קשים בלשון המעטה! המזל שהיה לי אתכם שחיזקתם אותי אחרת לא יודע איפה הייתי היום".

ברגיל משתחרר מתל השומר לפני כחודש וחצי (צילום: דוברות המרכז הרפואי שיבא)ברגיל משתחרר מתל השומר לפני כחודש וחצי (צילום: דוברות המרכז הרפואי שיבא)

בריאיון שהעניק ל-ynet הוא התייחס למקור שמממנו הגיע לישראל, נאפולי שבדרום איטליה, שנמצאת בדרום איטליה, אזור שהמחלה כלל לא הייתה בו באותה תקופה. "הסימפטומים הסתכמו בשיעול, אבל זה היה שיעול כרוני, וסבלתי ממנו עוד לפני שנסעתי לחו"ל. והדבר הכי משמעותי – אף אחד מהאנשים שהייתי איתם בקשר בתקופה שלפני הבידוד, כולל בני המשפחה שלי – לא נדבק ממני".

על אף שהבהיר כי הוא אינו סבור שהדבר נעשה בזדון, הוא דרש מרשויות הבריאות לערוך בדיקה בנושא על מנת למנוע הישנות מקרים דומים. "אני בן אדם חזק, עם הרבה מעגלי תמיכה, אז אני יכול להתמודד עם דבר כזה. אבל אתם יודעים ולא הסתרתי את זה שאני בא מתחום של התמכרויות, ולאנשים פחות חזקים ממני זה יכול להיות טעות קטלנית. זה דבר שיכול לקרות, אבל יש לזה מחיר".

 בשבוע שעבר אובחנו בטעות כחולי קורונה 14 דיירים ושישה עובדים במוסד הגריאטרי "בית הדר" באשדוד ו-29 דיירים מבית הדיור המוגן "זהבית" באשקלון. בשל כך הורה משרד הבריאות להפסיק לבצע בדיקות לאיתור הנגיף במכון ויצמן, היכן שלכאורה בוצעו הבדיקות השגויות.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאותבדיקות סרולוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה