חדשות בריאות

הקורונה בבני ברק: 20 דיירים ועובדים אובחנו כחולים – ללא תסמינים

13 דיירים ו-7 עובדים בבית האבות "שלמה המלך" בבני ברק התגלו אתמול (שני) כנשאים של נגיף הקורונה. בית האבות בבני ברק, הכולל 160 דיירים, מצוי בבידוד מאז חג הפורים בשל הנחיות משרד הבריאות לאסור כניסת מבקרים למרכזים סיעודיים. מנהל בית האבות: "להרגשתי מדובר בתוצאות שגויות וביקשתי שיעשו בדיקה חוזרת"

בדיקת קורונה בבית אבות בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בדיקת קורונה בבית אבות בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

13 דיירים ו-7 עובדים בבית האבות "שלמה המלך" בבני ברק התגלו אתמול (שני) כנשאים של נגיף הקורונה, זאת, מבלי שתסמיני המחלה הופיעו אצלם. כלל הדיירים החולים פונו היום למרכז גריאטרי בנס ציונה, וישהו עם מאובחני קורונה נוספים הזקוקים לטיפול סיעודי. העובדים יועברו למלוניות בידוד.

בית האבות בבני ברק, הכולל 160 דיירים, מצוי בבידוד מאז חג הפורים בשל הנחיות משרד הבריאות לאסור כניסת מבקרים למרכזים סיעודיים. עם הגעת התוצאות החיובית הוחלט על פינויה של קומה שלמה במוסד לשם בידוד חולים חדשים, אם יתגלו. בכך, עלה מניין בתי האבות הנגועים בעיר ל-5, לאחר שזוהתה התפרצות של הנגיף בבתי האבות ויז'ניץ, גני מרגוע, הדסים ועטרת אבות.

בן משפחה של אחד הדיירים מסר כי עודכן אתמול על התפרצות הקורונה במוסד. "האחות האחראית עדכנה אותנו בטלפון. יש קצת הלם איך זה קרה כי מאז אמצע חודש מרץ לא נתנו לבני משפחה לבקר כדי לשמור על הדיירים. שוחחנו עם סבתא באמצעות הטלפון ועכשיו כששמענו שיש התפרצות בבית האבות, לא הבנו איך זה יכול להיות עם כל ההקפדה שם", אמר. "למה רק עכשיו בדקו את הדיירים? אנחנו מנסים להבין איך בכלל נכנס קורונה לבית האבות אם כולם בבידוד מאז מרץ והכול סגור. האם ייתכן שאחד העובדים הכניס את זה פנימה?"

מנהל בית האבות, פנחס אבלס, אמר כי המוסד הפעיל לחץ על הרופאה המחוזית של הגריאטריה לעשות בדיקות במקום, על אף העובדה כי טרם זוהו תסמינים אצל אי מי מהדיירים או העובדים. "היא הצליחה תוך יום לארגן לנו 270 בדיקות לדיירים ולצוות. ביום ראשון מד"א הגיעו לבצע בדיקות, הופתענו וקיבלנו הלם. אנשים בלי סימפטומים בכלל", אמר אבלס.

לדבריו, הוא ביקש מהרשויות לבצע בדיקות חוזרות לדיירים שאובחנו, אך טרם נענה. "אמרתי להם שאם תוך ארבע עד שש שעות מקבלים תשובות על הבדיקות, למה לא לעשות בדיקות ל-13 הדיירים האלה ולטרטר אותם למקום שבו יש חולי קורונה?". הוא הוסיף: "להרגשתי מדובר בתוצאות שגויות וביקשתי שיעשו בדיקה חוזרת. היו לנו תסריטים מה לעשות ברגע שתהיה התפרצות. לא נכנסנו ללחץ, כל אחד ידע מה תפקידו ומה לעשות. הכול היה כתוב, כולל איפה מכבסים את כל הבגדים".

בשבוע שעבר אובחנו בשגגה כחולי קורונה 14 דיירים ושישה עובדים במוסד הגריאטרי "בית הדר" באשדוד ו-29 דיירים מבית הדיור המוגן "זהבית" באשקלון. בשל כך הורה משרד הבריאות להפסיק לבצע בדיקות לאיתור הנגיף במכון ויצמן, היכן שלכאורה בוצעו הבדיקות השגויות.

תגיות:בני ברקנגיף הקורונהבית אבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה