חדשות בריאות

דרישה להענקת פטור מארנונה לעסקים בשלושת חודשי משבר הקורונה

בעקבות הודעת משרד האוצר, לפיה עסקים שנקלעו למשבר יזכו להנחה חודשית של 25%, פנה יו"ר המרכז לשלטון מקומי לשרי הפנים והאוצר בדרישה להענקת פטור מלא, כפי שהתחייבו בתחילה

  • כ"ז ניסן התש"פ
אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון מקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, פנה אמש (שני) במכתב לשר הפנים אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון, וקרא להם לקיים את הבטחתם לבעלי העסקים ולהעניק להם פטור מיידי מתשלומי הארנונה, כפי שהתחייבו.

את מכתבו שלח ביבס בעקבות הפרסומים האחרונים, לפיהם עסקים שנקלעו לקשיים בעקבות משבר הקורונה יקבלו הנחה חודשית של 25% בפריסה עד סוף שנת המס, ולא פטור מלא כפי שהובטח להם.

לדברי ביבס, "סיכמנו על פטור מלא בארנונה לעסקים לשלושה חודשים (מרץ-מאי), אבל נתתם רק אופציה להנחה של 25% על בסיס שנתי. אם לא תאשרו עכשיו פטור מלא בארנונה – לא יהיה למי לתת. העסקים לא צריכים הנחה שנתית. אם לא נציל אותם עכשיו – הם לא יהיו קיימים בשנה הקרובה כדי לקבל את ההנחה השנתית".

יו"ר המרכז לשלטון מקומי הוסיף, כי "יש להגיש סיוע מיידי לעסקים ולא לחטוא למטרה החשובה מכל: לשמור עליהם פועלים. רגע לפני החתימה על התקנות, אני מבקש מכם לעמוד בסיכום, ולאפשר לנו להעניק את שלושת חודשי הפטור".

בתוך כך, דרש יו"ר ועדת הכספים הזמנית, ח"כ עודד פורר, כי אחוזי ההנחה שהובטחו לבעלי העסקים לא יפוזרו על פני השנה כולה, אלא יהוו פטור מלא לשלושה חודשים לעסקים.

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, אמר כי "מן הראוי לתת לרשות עצמה את האופציה לבחור בין מתן מיידי של שלושה חודשים בפטור מלא, לבין פריסה. הרי בחשבון השנתי אין ממילא שינוי. בדרך זו כל עסק יפעל על פי מצוקתו האמיתית. במקביל, כבר עכשיו יש לקבוע שחייבים להקפיא את העלאת שיעור מס הארנונה לשנה הבאה".

תגיות:נגיף הקורונהארנונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה