חדשות בארץ

משפחתה של זיסל בת ה-8: לא מסתפקים בבדיקה, דורשים שמח"ש תחקור

לאחר שבמח"ש הודיעו על פתיחה בבדיקה ראשונית נגד השוטרים שהשליכו לעברה רימון הלם, פרקליטי משפחתה של זיסל מרגליות דורשים להמירה לחקירה פלילית. עו"ד ד"ר יחיאל וינרוט: "מבלי לפגוע בהערכה הכללית לפעילותה של משטרת ישראל, השלכת רימון לכיוון ילדה בת תשע שלכל הדעות צעדה לתומה במקום, מהווה מעשה שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום"

זיסל בת ה-8 שנפגעה מרימון ההלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זיסל בת ה-8 שנפגעה מרימון ההלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרקליטי משפחת מרגליות, שבתם שרה זיסל בת ה-8 נפגעה מרימון הלם שהשליכו לעברה שוטרים, פנו היום (שני) למחלקה לחקירות שוטרים בדרישה להפוך את הבדיקה שנפתחה אתמול, לחקירה פלילית. לדברי המשפחה, שיוצגה על ידי עורכי הדין יחיאל וינרוט, דובי וינרוט ומאיר אברהם,  "אין, ולא יכולה להיות, הצדקה להשלכת רימון אל עבר ילדה קטנה הפוסעת לתומה ברחוב, ואשר לכל הדעות לא היוותה איום כלשהו על מי מהשוטרים או על כל אדם אחר".

האירוע שנבדק במח"ש התרחש בליל חמישי, במהלך עימותים של כוחות המשטרה עם תושבים במקום, במסגרתם נפגעה בת ה-8 בפניה מרימון הלם שהשליכו שוטרים לכיוונה. העימותים החלו לאחר ששוטרים שהגיעו לשכונה פיזרו תפילות שהתקיימו בניגוד לתקנות החירום שנועדו לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה. המפגינים יידו לעבר הכוחות אבנים, ביצים, זכוכיות וחפצים אחרים, וקראו לעברם "נאצים". 12 בני אדם נעצרו, ושלושה שוטרים נפצעו.

במשפחה טענו כי "לא הייתה כל הצדקה מכל סוג ומין להשלכת הרימון לעבר המיקום בו ניצבה מרשתנו ולבטח שלא באופן שיפגע בה ישירות. על אחת כמה וכמה, כאשר השוטרים כבר התפנו באותה שעה מן הזירה וניצבו במרחק בטחון מנקודת החיכוך (בית הכנסת בו בוצעו המעצרים) מבלי שיהיו מאוימים בעת השלכת הרימון על ידי גורמים עוינים זרים; ולבטח שלא ממרשתנו, הילדה".

זיסל עם אמה בביתם, בשכונת מאה שערים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זיסל עם אמה בביתם, בשכונת מאה שערים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סנגורי המשפחה תקפו את המשטרה ורמזו כי הם צפויים להגיש נגדה תביעה אזרחית. "לצד הדגל השחור המתנוסס על המעשה הספציפי, הוכתם באותו מעשה גם המערך המשטרתי כולו. אין ספור אזרחים שנחשפו לסרטוני התיעוד של האירוע, הזדעזעו עמוקות מן המראות הקשים, וחוששים כיום כי ידה של המשטרה הפכה חלילה קלה על ההדק".

במהלך התקרית נאלץ כוח משטרתי להתבצר בתוך אחד מבתי הכנסת בשכונה, ובמסגרת הניסיונות לצאת מהמקום השליך הכוח רימוני הלם לעבר הרחוב שהכיל גם אזרחים שאינם מעורבים – בהם קבוצת ילדות ואם, ואחד מהם התפוצץ בסמוך אליהן ופגע בפניה של שרה זיסל מרגליות. הפגיעה הובילה לכוויות בפניה באורח קל והיא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בעיר.

עו"ד ד"ר יחיאל וינרוט הוסיף כי "מבלי לפגוע בהערכה הכללית לפעילותה של משטרת ישראל, השלכת רימון לכיוון ילדה בת תשע שלכל הדעות צעדה לתומה במקום, מהווה מעשה שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום. לאחר בחינה מעמיקה של האפשרויות המשפטיות, תפעל המשפחה בהתאם".

במשטרה טענו אז כי השוטרים חשו בסכנה ממשית לחייהם, ומשכך נזקקו לשימוש באמצעים לפיזור הפגנות שהביאו לפגיעה בילדה, ללא כוונה. לדברי המשטרה, ההפגנה בשכונה הייתה אלימה וקשה,  ונטלו בה חלק "עשרות פורעים שיידו אבנים, ברזלים, ביצים ומכל הבא ליד לעבר השוטרים תוך קריאות וגידופים קשים". עוד נטען כי "השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולא הבחינו בהימצאותה של האם והילדה בעין הסערה. במהלך ההתפרעות וכתוצאה מהאלימות הקשה נפצעו שלושה שוטרים, שאחת מהן אף פונתה לטיפול לבית חולים לטיפול רפואי". עוד נכתב בהודעת המשטרה כי "ראוי ונכון לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה, את התקיפה החמורה נגד השוטרים שפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור".

תגיות:מח"שמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה