חדשות בריאות

התגלה תסמין קורונה חדש: פצעים באצבעות כף הרגל

רופאים בספרד מדווחים על מהפכה באבחון חולי קורונה א-סימפטומטיים. לדבריהם, בקרב חולים שנדבקו בנגיף ולא פיתחו תסמינים נשימתיים, עלולים להופיע פצעים באצבעות כף הרגל

  • כ"ו ניסן התש"פ
כף רגליים של תינוק (צילום: שאטרסטוק)כף רגליים של תינוק (צילום: שאטרסטוק)
אא

תסמיני וירוס הקורונה דומים מאד לתסמינים האופייניים לנגיף השפעת. חוקרים רבים בעולם מחפשים תופעות ותסמינים ייחודיים דווקא לנגיף הקורונה, ובכך לבדל אותו ולאבחן חולים בקלות רבה יותר.

עד כה דיווחו המדינות הנגועות בנגיף על סימפטומים הנוגעים לחוש הטעם והריח, בעיות במערכת העיכול והעיניים. אולם, באחרונה גברו הדיווחים על תסמין נוסף שמבדל את הנגיף.

התסמינים ברגליים (צילום: cgcop.es)התסמינים ברגליים (צילום: cgcop.es)

לפי החוקרים הספרדיים, מדובר בתסמין חיצוני שאינו קשור למערכת הנשימתית, והוא כולל פצעים וחבורות קטנות על כף הרגל. לפי המועצה הספרדית הכללית לרפואת הרגל, מדובר ב"פצעים סגולים קטנים, הדומים מאוד לפצעים המופיעים אצל אנשים שחולים באבעבועות רוח, חצבת או אצל כאלו שסובלים מפצעי קור". לדבריהם, התסמינים, שהתגלו אצל חולים רבים באירופה, מופיעים בדרך כלל על האצבעות, ונעלמים מבלי להשאיר סימן. הפצעים עצמם אינם נחשבים למזיקים במיוחד, והם חולפים כעבור כמה ימים.

הנתון החשוב בהודעה זו הוא העובדה כי הפצעים עלולים להופיע אצל חולים שאינם מגלים תסמינים אחרים, והם חשים בריאים לחלוטין.

הייתכנות הזאת של זיהוי חולים אסימפטומטיים נחשבת לפריצת דרך של ממש, משום שמקרי הידבקות רבים שדווחו, נעשו לכאורה על ידי חולים שלא גילו את תסמיני המחלה והפיצו אותה הלאה. כעת, משיוכלו החולים לזהות בגופם את הימצאות הנגיף, ייתכן שיצומצם מקרי הידבקויות המוניים מנשאים שכאלו.

תגיות:כף רגלנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה