חדשות בריאות

חולה קורונה בן 45 התעורר לאחר 29 ימי הרדמה

החולה, המאושפז בבית החולים וולפסון, נגמל ממכשיר האקמו אליו חובר ומתקשר עם סביבתו: "אלו הרגעים והמקרים שזוכרים לכל החיים, ונותנים לנו כוח ומוטיבציה להמשיך לעסוק ברפואה"

מכונת אקמו (תמונה: שאטרסטוק)מכונת אקמו (תמונה: שאטרסטוק)
אא

חדשות טובות: חולה קורונה בן 45, שהונשם והורדם במצב קשה, התעורר לאחר 29 ימים בבית החולים וולפסון בחולון בו הוא מאושפז.

החולה, שאינו סובל ממחלות רקע, אושפז בבית החולים לפני כחודש. בשל מצבו הקשה, הוא חובר ב- 25 במרץ למכונת לב ריאה (אקמו). מבית החולים נמסר, כי הוא התעורר ביום חמישי האחרון, לאחר שכבר היה על סף מוות. מצבו מוגדר כעת יציב; הוא נגמל ממכשיר האקמו, ומתקשר עם סביבתו. אשתו, שהחלימה אף היא מקורונה, נמצאת לצדו.

ד"ר חגי דקל, מנהל המחלקה לניתוחי לב-חזה וראש צוות האקמו בבית החולים, אמר: "לבית החולים וולפסון יש ניסיון עשיר מאוד בשימוש במכשיר האקמו בילדים ובמבוגרים, שזקוקים לחיבור למכשיר אחרי ניתוח לב. אנחנו שמחים שאנו יכולים להשתמש בכל הידע והניסיון הרב שצברנו עכשיו במשבר הקורונה, ולהציל חולים שנזקקים למכשיר ובעצם להציל את חייהם".

"אנו גם שמחים מאוד כשאנו נקראים ויוצאים עם צוות מיוחד לבתי חולים אחרים ללא מכשיר אקמו, לחבר גם שם חולים לאקמו ולהביאם להמשך טיפול אצלנו בוולפסון", הוסיף דקל. הוא ציין, כי "החיבור למכונת האקמו דורש עבודת צוות עם טכנאי מכונת לב ריאה ואחיות חדר ניתוח, וללא עזרתם ויכולתם המקצועית לא היינו יכולים להפעיל את מערך האקמו המפותח שלנו".

ד"ר אריה סורוקסקי, מנהל המחלקות לטיפול נמרץ בוולפסון, הוסיף: "כעת, כשהוא בהכרה מלאה ונושם בכוחות עצמו ללא שום תמיכה נשימתית, אני רוצה להוקיר תודה לרופאים הנפלאים מהמחלקה לטיפול נמרץ שטיפלו בו".

ד"ר זיו רוזמן, רופא בכיר במחלקות לטיפול נמרץ בבית החולים, הביע סיפוק מהבשלתה של העבודה הקשה של הצוות הרפואי לכדי הצלת חיים: "אלו הרגעים והמקרים שזוכרים לכל החיים, ונותנים לנו כוח ומוטיבציה להמשיך לעסוק ברפואה, למרות השעות הארוכות והלחצים המתמשכים שאנו חווים".

תגיות:נגיף הקורונהבית החולים וולפסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה