חדשות בעולם

תמונת היום בארה"ב: חקלאי תרם 2 מיליון (!) תפוחי אדמה כדי להימנע מ’בל תשחית’

נזק רב הוסב לתוצרת חקלאית ואחרת בגלל הקורונה, אך למרות הצער הרב - חקלאים רבים ברחבי העולם נרתמו לתרומות ענק שניתנו לתושבים, ביניהם שני מיליון (!) תפוחי אדמה ו-20,000 ליטר חלב, שחולקו לתושבי ארה"ב

אא

נזק רב הוסב לתוצרת חקלאית ואחרת בגלל הקורונה, אך למרות הצער הרב - חקלאים רבים ברחבי העולם נרתמו לתרומות ענק שניתנו לתושבים, ביניהם שני מיליון (!) תפוחי אדמה שחולקו חינם אין כסף לאזרחים בארה"ב.

בתוך כך, ג'ים וקייטי דיגאנג'י, המנהלים חווה לייצר חלב בוויסקונסין - נאלצו לאחרונה לחלק בחינם 20,000 ליטר של חלב ביום, וקראו לחקלאים ויצרנים נוספים שנפגעו ממשבר הקורונה, לנהוג כמותם. "זו תקופה מאתגרת בשביל כולנו", אמרה קייטי לחדשות CNN.

חווה נוספת באיידהו שבארה"ב, נאלצה לתת בתרומות יבול של כחצי שנה. "פשוט הרגשתי שזה יכול להיות משהו שבאמצעותו אפשר להחזיר לקהילה", אמר בעל החווה ריאן קראני. "זה עדיף מאשר להתמודד עם עשרות אלפי גידולים שאין מה לעשות איתם. אני יודע שבין היתר אנשים נאבקים עם הכלכלה והמצב הלא פשוט שעובר המשק העולמי, אז אני מקווה שנוכל לשמח במעט שאנחנו יכולים".

קראני פרסם ברשתות החברתיות פוסט ובו מצולמים 'הרים' של תפוחי אדמה, וקרא לאנשים פשוט לבוא ולקחת. הדרישה היחידה שלו הייתה שאנשים יתרגלו לנתינה חברתית, כל אחד ממה שיש לו. "ביום אחד הגיעו 20-30 רכבים עם אנשים שלקחו עשרות קילוגרמים של תפוחי אדמה. זה פשוט לא יאומן מה שקרה כאן בימים האחרונים".

קראני סיפר שתוך שעות ספורות הידלדלה ערימה מפוארת של תפוחי אדמה, ועוד אחת ועוד... עד שכל שני מיליון תפוחי האדמה שהציב בערימות - חוסלו כלא היו. "אני מקווה שחקלאים בכל העולם ינהגו ככה. לא בגלל שאני טוב יותר מאחרים, אלא בגלל שאנחנו כחברה אנושית צריכים את זה", הוא מסכם. 

תגיות:תפוחי אדמהחקלאיםתרומהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה