חדשות בארץ

מח"ש תבדוק את אירוע השלכת רימון ההלם על ילדה במאה שערים

במחלקה לחקירות שוטרים הודיעו היום על פתיחה בבדיקה ראשונית של נסיבות האירוע שהביאו להשלכת רימון הלם לעברה של ילדה בת 8, בסוף השבוע בשכונת מאה שערים בירושלים

זיסל בת ה-8 שנפגעה מרימון ההלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זיסל בת ה-8 שנפגעה מרימון ההלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המחלקה לחקירות שוטרים החלה היום (ראשון) בבדיקת נסיבות השלכת רימון הלם לעברה של ילדה בת 8, בסוף השבוע בשכונת מאה שערים בירושלים. בהודעת המחלקה נמסר כי בשלב זה אין מדובר בחקירה.

האירוע שנבדק התרחש בליל חמישי, במהלך עימותים של כוחות המשטרה עם תושבים במקום, במסגרתם נפגעה בת 8 בפניה מרימון הלם שהשליכו שוטרים לכיוונה. העימותים החלו לאחר ששוטרים שהגיעו לשכונה פיזרו תפילות שהתקיימו בניגוד לתקנות החירום שנועדו לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה. המפגינים יידו לעבר הכוחות אבנים, ביצים, זכוכיות וחפצים אחרים, וקראו לעברם "נאצים". 12 בני אדם נעצרו, ושלושה שוטרים נפצעו.

במהלך התקרית נאלץ כוח משטרתי להתבצר בתוך אחד מבתי הכנסת בשכונה, ובמסגרת הניסיונות לצאת מהמקום השליך הכוח רימוני הלם לעבר הרחוב שהכיל גם אזרחים שאינם מעורבים – בהם קבוצת ילדות ואם, ואחד מהם התפוצץ בסמוך אליהן ופגע בפניה של שרה זיסל מרגלית. הפגיעה הובילה לכוויות בפניה באורח קל והיא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בעיר.

כוחות משמר הגבול במאה שערים, בחמישי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כוחות משמר הגבול במאה שערים, בחמישי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במשטרה טענו אז כי השוטרים חשו בסכנה ממשית לחייהם, ומשכך נזקקו לשימוש באמצעים לפיזור הפגנות שהביאו לפגיעה בילדה, ללא כוונה. לדברי המשטרה, ההפגנה בשכונה הייתה אלימה וקשה,  ונטלו בה חלק "עשרות פורעים שיידו אבנים, ברזלים, ביצים ומכל הבא ליד לעבר השוטרים תוך קריאות וגידופים קשים". עוד נטען כי "השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולא הבחינו בהימצאותה של האם והילדה בעין הסערה. במהלך ההתפרעות וכתוצאה מהאלימות הקשה נפצעו שלושה שוטרים, שאחת מהן אף פונתה לטיפול לבית חולים לטיפול רפואי". עוד נכתב בהודעת המשטרה כי "ראוי ונכון לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה, את התקיפה החמורה נגד השוטרים שפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אני רואה ושומע התקפות וגינויים רבים על פציעתה של הילדה היקרה זיסי מרגליות מרימון הלם משטרתי. אני כואב ומצטער צער עמוק על הפגיעה בה והוריתי על בדיקה מיידית של אירוע חריג זה". ארדן הוסיף כי "הבדיקה כבר מתקיימת".

שר הבריאות יעקב ליצמן גינה את התקרית ומסר כי תקיפת שוטרים היא "מעשה חמור המנוגד לחוק ולהלכה, ויש לגנותו בכל פה", אך עם זאת, הוא הוסיף כי "חייבים למנוע השתוללות משטרתית, שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם בתוך שכונה צפופה, מלאה בילדים קטנים המסכנת חיי אדם, מייצרת שנאה ופועלת לאיבוד הסדר הציבורי".

עוד הוסיף ליצמן כי "על המשטרה להכיר את אופי האוכלוסייה, לפעול באיזון נכון ולמנוע הלהטת הרוחות. זה לא מה שהיה הלילה. יש להידבר עם נציגי הקהילות והאוכלוסייה בשטח שברובה מתנגדת לאלימות, נשמעת להוראות ורוצה בחיי שגרה ושקט".

תגיות:מח"שמאה שעריםחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה