חדשות בארץ

ח"כ קרעי: לחקור את פעילות המשטרה מול המגזר החרדי

חבר הכנסת שלמה קרעי פנה ליו"ר ועדת הקורונה בכנסת, עופר שלח, וביקש ממנו לקיים דיון על התנהלותה של המשטרה כלפי הציבור החרדי בימים האחרונים

  • כ"ה ניסן התש"פ
קרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)קרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

לאור התמונות הקשות שפורסמו, בהן נראים שוטרים מתנהגים באלימות כלפי המגזר החרדי, פנה חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) במכתב דחוף ליו"ר ועדת הקורונה בכנסת, חבר הכנסת עופר שלח, וביקש ממנו לקיים דיון על התנהלותה של המשטרה בריכוזים החרדיים.

לדבריו של קרעי, "בכל הנוגע לפעילות המשטרה במגזר החרדי, ישנה תחושה קשה ביותר, כי האצבע קלה מדי על ההדק - תרתי משמע".

במכתבו מסביר חבר הכנסת במה דברים אמורים: "מדובר ברצף של פעולות משטרתיות אשר חורגות מכל פרופורציה. שימוש בכוח רב מדי, לעיתים אף באכיפה בררנית כלפי מגזר זה, חוסר בהסברה ובנהלים ברורים בקרב השוטרים והתעלמות מאורח חיי הציבור הזה שאנחנו אמונים על שמירת בריאותו ובטחונו".

בהתייחסותו למקרה המתוקשר בו נזרק רימון הלם בסמוך לילדה בשכונת מאה שערים, כותב קרעי: "הדוגמאות האחרונות של זריקת הרימון ליד הילדה זיסי במאה שערים, כמו גם מקרים אחרים שצולמו ותועדו בסגרים האחרונים על התנהגות ברוטאלית ולא ראויה של שוטרי ישראל, מחייבים חקירה ודרישה.

"במקרה של הילדה שנפצעה, היינו קרובים לאובדן חיי אדם שלה ושל תינוק נוסף שהיה בעגלה. זו שערורייה שאינה מתקבלת על הדעת. דרושה בדיקה מיידית ופיקוח של הכנסת על המשטרה בנושא זה, על מנת שהאשמים יבואו על עונשם ועל מנת שדברים אלו לא יישנו", חתם חבר הכנסת.

ביום שישי אמר קרעי, כי "השוטרים עושים עבודה קשה וחשובה בימים אלו ואני מחזק אותם. יחד עם זאת, קשה להתעלם מהתחושה שלפעמים 'איש הישר בעיניו יעשה', כשמדובר בחרדים. דרושים הסברה ונהלים חד משמעיים, בפרט בתקופה הזו. יש לבדוק את המאורעות מיידית, להפיק לקחים ולהעניש אם צריך – וצריך! החלמה מהירה לילדה זיסי".

כאן המקום לציין כי במהלך כל תקופת הסגר, הורו הרבנים כולם להימנע מהפרות סדר, מאלימות נגד השוטרים, ומקיום תפילות במניין.

תגיות:משטרת ישראלהמגזר החרדישלמה קרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה