חדשות בריאות

השרים אישרו: קנס על אי חבישת מסכה, תותר תפילה במניין בשטח פתוח

בתום ישיבת הממשלה הלילית, פורסמו ההקלות במגבלות שהוטלו על הציבור. בין ההחלטות: החזרת התעשייה והמסחר לפעילות הדרגתית, קנסות למי שיפר את חובת חבישת המסכה במרחב הציבורי, ואישור לתפילה במניין בשטח פתוח בהשתתפות של עד 19 מתפללים. כל הפרטים

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון), בתום ישיבה לילית ארוכה, את ההקלות במגבלות שהוטלו על הציבור לצורך התמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. במסגרת התקנות החדשות, שגובשו על ידי משרדי הבריאות והאוצר, הוחלט על הגדלת היקפי העבודה במשק ופתיחה הדרגתית של ענפי המסחר. עוד הוחלט על מתן קנסות למי שיפרו את החובה לחבוש מסכה במרחב הציבורי, ואושרה תפילה במניין בשטח פתוח עד ל- 19 משתתפים.

 

מקומות העבודה

ענפי התעשייה, הייצור והשירותים יוכלו לשוב למתכונת עבודה של 30% ממצבת כוח האדם, או עד 10 עובדים בו זמנית במקום העבודה, לפי הגבוה מביניהם.

מקומות עבודה ועסקים, שיעמדו בכללי "התו הסגול", יוכלו להעסיק היקפי כוח אדם גבוהים יותר.

הכללים המרכזיים של "התו הסגול" למעסיקים: כל עסק ימנה ממונה קורונה מטעמו; שמירה על כללי היגיינה; איסור התקהלות בפינת הקפה ובמטבחונים; אכילה בחדרו של העובד ככל האפשר; שמירה על מרחק 2 מטר בין אדם לאדם; בדיקת חום בכניסה; שיבוץ באותה קבוצת הסעה ואותה משמרת, ככל האפשר; בחדר שגודלו עד 20 מ"ר – יוכלו לשהות שני עובדים, או מספר גדול יותר של עובדים אם בין עובד לעובד ישנה מחיצה שתמנע העברת רסס; בחדר שגודלו מעל 20 מ"ר – עד 5 עובדים, או מספר גדול יותר של עובדים אם בין עובד לעובד ישנה מחיצה; קיום פגישות ודיונים יתאפשר עד 8 עובדים בחדר.

במידה ואחד מן העובדים נדבק בקורונה במקום העבודה, ייסגר מקום העבודה כולו או חלקו לתקופה שתסתיים לכל המאוחר עם סיום החקירה האפידמיולוגית על ידי משרד הבריאות.

מומלץ, כי אדם עם מחלות רקע יימנע מהגעה פיסית למקום העבודה.

עמידת העסק בכללי "התו הסגול" תהיה באמצעות רגולציה עצמית. ככל שהעסק עומד בכללים שנקבעו, הוא יוכל לחזור לפעילות באופן מיידי ללא צורך בקבלת אישור. הפרה של הכללים כרוכה בעבירה פלילית וחזרה למגבלות הקודמות.

 

מסחר ושירותים

שרי הממשלה החליטו לאפשר את פתיחתם של מספר ענפי מסחר ושירותים, בכפוף להתחייבות לעמידה בתנאים הבאים ("התו הסגול" למסחר): הצהרת בריאות ומדידת חום לנכנסים; סימון מרחק של 2 מטרים בין הלקוחות בקופה; מחיצה פיסית בין המוכר לקונה; עבודה במשמרות קבועות; שמירה על היגיינה וחיטוי באופן תדיר. בנוסף, מספר הנכנסים לחנות יוגבל, כך שלא יהיו יותר מ- 2 לקוחות בו זמנית בחנות, או 2 לקוחות לכל קופה רושמת פעילה. בחנות שגודלה מעל 100 מ"ר יוכלו לשהות 4 אנשים לכל קופה רושמת פעילה.

הענפים שפתיחתם אושרה, כאמור בכפוף לתנאי "התו הסגול" למסחר, הם: ציוד מידע ותקשורת, ציוד אודיו ווידאו, מחשבים, ציוד היקפי, תוכנה וציוד תקשורת, טקסטיל, כלים ממתכת, צבעים וזכוכית, שטיחים, מרבדים וחיפויי קיר ורצפה, רהיטים, מוצרי חשמל וגז ביתיים, כלי בית וכן מוצרים אחרים לבית (למעט צעצועים ומשחקים), חפצי תרבות ופנאי, ספרים, עיתונים, ציוד משרדי וצורכי כתיבה, ציוד ספורט ואופניים, כלי נגינה, מוזיקה וסרטים על גבי מדיה, אביזרים רפואיים, מכבסה, מתפרה וסנדלריה.

עוד נקבע, כי הפעלה של עסק בניגוד לאמור בתקנות תחשב כעבירה פלילית, וכן כעבירה מנהלית שניתן להטיל בגינה קנס.

ניתן יהיה לבצע משלוחים מכל החנויות, ואיסוף עצמי מכל החנויות הפתוחות על פי התקנות.

 

תפילה, בריתות וחתונות, מקווה

תפילה במניין תותר בשטח פתוח, בהשתתפות של עד 19 מתפללים, במרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים או ממקום העבודה, וזאת תוך שמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם.

תתאפשר יציאה לברית או לחתונה בשטח פתוח בלבד, בהשתתפות של 10 אנשים לכל היותר, ותוך שמירה על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם.

תותר יציאה למקווה גברים, ובלבד שבכל עת לא ישהו במתחם מעל ל- 3 אנשים.

 

ספורט ופנאי

תותר פעילות ספורט של יחיד, עם אדם קבוע אחד בלבד, או של אנשים הגרים באותו מקום, ולמרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים.

לא תותר כניסה לחופי ים, פארקים, גני משחקים ומתקני ספורט עירוניים.

לא תתאפשר הליכה ושהות בבתים של אחרים (מעבר ל- 3 המשפחות הנמצאות בקשר קבוע לשם שמירה על הילדים).

ניתן יהיה להפעיל גן חיות, ספארי או גן לאומי לשם קיום פעילות במקום פתוח המיועדת לאדם עם מוגבלות בהתאם להנחיות שנקבעו בתקנות.

 

מסכות

לצד ההקלות, בהחלטת הממשלה הודגש כי יש להמשיך ולהקפיד על חבישת מסכות בשהייה מחוץ לבית מעל גיל 6. בדיון אומצה עמדתו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, כי מי שלא יעטה מסכה בצאתו למרחב הציבורי יקבל בפעם הראשונה אזהרה בלבד; בפעם השנייה, הקנס שיינתן יהיה בגובה 200 שקלים, ולא 500 שקלים כפי שהוצע בתחילה.

יציאה מהבית מותרת למרחק של עד 100 מטרים, למעט בכדי לקיים את הפעולות המותרות.

בנוסף, יש להמשיך ולהקפיד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם ועל רחיצת ידיים מספר פעמים ביום.

 

שונות

- לא יפעיל רופא מרפאה או חדר ניתוח לשם מתן טיפול המיועד לצורך אסתטי, אלא אם הטיפול נדרש לצורך בריאותי חיוני.

- מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, חתם על צו בריאות העם המאפשר את פתיחת החינוך המיוחד במגבלות של עד 3 ילדים בקבוצה, בכפוף להפרדה של רבע שעה בין קבוצה לקבוצה והקפדה על היגיינה.

- נוסף לכך, יתאפשר חיבור של 3 משפחות עם מטפל קבוע לצורך שמירה על הילדים, תוך הקפדה על הכללים המחייבים.

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמש (וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה