חדשות בארץ

נתניהו: ממחר – שיעור העובדים יעלה ל-30%, חנויות רחוב ייפתחו

ראש הממשלה הודיע כי במסגרת מתווה ההקלה על ההגבלות למניעת התפשטות הקורונה שיובא לאישור הממשלה, ממחר שיעור העובדים יעלה מ-15% ל-30%. כמו כן, תובא לאישור פתיחה של חנויות לפי ענפים, בהם אופטיקה ומכבסות

נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שבת) על שורת הקלות שייכנסו החל ממחר לתוקף, במסגרת המתווה החדש למניעת התפשטות מגפת הקורונה שיובא במהלך הערב לאישור הממשלה. בין ההקלות, שיעור העובדים יעלה מ-15% ל-30%, ותתאפשר פתיחה של חנויות לפי ענפים, בהם אופטיקה ומכבסות.

במסיבת העיתונאים בהשתתפות מנכ"לי משרד הבריאות והאוצר, משה בר סימן טוב ושי באב"ד, הוסיף נתניהו כי תחודש פעילותן של משפחתונים עד שלוש משפחות בהרכב קבוע, ועל חזרת החינוך המיוחד לפעילות חלקית כפי שהודיע משרד הבריאות מוקדם יותר היום. פעילות ספורט תותר, לפי המתווה, בזוגות קבועים, ותפילות יותרו במרחב הציבורי בלבד בהרכב של עד עשרה מתפללים ביחד ובתנאי שייעטו מסכות פנים.

"בימים האחרונים התייעצתי על הצעדים לפתיחת המשק עם הצוותים המקצועיים במערכת הבריאות והצמרת הכלכלית, ועם מומחים למגפות בארץ ובעולם", אמר נתניהו. "ראשית, נעלה את שיעור העובדים במקומות העבודה מ-15% ל-30%", הוסיף. "אנחנו מאפשרים לתעשייה ולהיי-טק להיפתח עוד יותר בכפוף לעמידתם ב'תו הסגול', נוהל מפורט שמסדיר את מספר העובדים במקומות העבודה. כדי להקל על בעלי העסקים שלא יצטרכו לקבל היתר הרחבת פעילות מהרשויות, הם יצהירו שהם עומדים בנוהלים ונפקח על כך באופן שוטף".

"נאשר פתיחת חנויות לפי ענפים מסוימים כמו חשמל ואופטיקה", פירו ראש הממשלה. "מדובר כרגע בחנויות שנמצאות במרחב הציבורי הפתוח, ועדיין לא בקניונים ובשווקים". נתניהו הוסיף כי הוא הנחה את משרדי הממשלה לתת עדיפות למשרדים הממשלתיים שמשרתים את המגזר הפרטי, ואמר כי "העצמאים והעסקים הקטנים הם נשמת הכלכלה, והם ראויים לכל עזרה".

נתניהו הדגיש כי הצעדים, שגובשו בשיתוף פעולה עם משרדי הבריאות והאוצר, יורחבו אם בעוד שבועיים תהיה מגמת שיפור, אך "אם לא - נאלץ ללכת אחורה", הבהיר נתניהו. "כך עושות ומתכוונות לעשות כל המדינות בלי יוצא מן הכלל". לדבריו, "המדדים שלנו להמשך ההקלות הם המשך האטת ההתפשטות בתחלואה, והתייצבות המגמה של החולים הקשים כדי שמערכת הבריאות תמשיך לתפקד ולא לקרוס. נמשיך בהחלטות מדודות וזהירות, והמשך פעולות אחראיות של אזרחי ישראל. עד שימצא חיסון לקורונה - אנו במציאות אחרת. העולם כולו השתנה. נצטרך להתרגל לשגרה תחת קורונה".

הוא הוסיף: "בשבועות האחרונים ישראל וכל מדינות העולם עוברות מסע יוצא דופן שמטרתו להבטיח את הבריאות ואת החיים בצל מגפת הקורונה. בזכות האחריות שלכם, אזרחי ישראל, וצוותי הרפואה הנפלאים שלנו בקו החזית, בזכות ההחלטות והצעדים שנקטנו בזמן, הצלחנו עד עכשיו במשימה זו". לדבריו, "ישראל מדורגת גבוה מאוד בקרב מדינות ה-OECD, שיעור התמותה בקרב החולים הוא מהנמוכים ב-OECD וגם שיעור הבדיקות הוא מהגבוהים בעולם".

"הצעדים הללו הוכיחו את עצמם בהאטה בקצב ההדבקה ובהתייצבות במספר החולים והמונשמים, ובעיקר בצמצום המתים לעומת מה שהיה יכול להיות", הוסיף רה"מ. "אנחנו רואים בשבדיה שנקטה מדיניות מקלה, יותר מ-1,000 מתים. בבלגיה יותר מ-5,000 מתים. אלה לא השוואות סתם. יש כאן תוצאות טובות יחסית".

בתום הצהרתו התייחס נתניהו למגעים להקמת ממשלת אחדות עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, והצהיר כי הוא "מוסיף להשקיע מאמצים רבים" למענה. "אין מישהו שרוצה בה יותר ממני", טען נתניהו. "ראיתי את נגיף הקורונה דוהר אלינו - ואני יודע שהוא לא עומד לעזוב אותנו בטווח הנראה לעין".

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה