חדשות בארץ

עימותים במאה שערים: שוטרים השליכו רימון הלם, ילדה בת 8 נפצעה

במהלך עימותים קשים בשכונת מאה שערים בירושלים בין כוחות משטרה למפירי סדר, השליכו השוטרים רימוני הלם. אחד מהם פגע בילדה בת 8, שפונתה לקבלת טיפול בבית החולים הדסה עין כרם. במערכת הפוליטית גינו בחריפות את השימוש המשטרתי בכוח מופרז

  • כ"ג ניסן התש"פ
כוחות משטרה במאה שערים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כוחות משטרה במאה שערים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במהלך עימותים קשים, שפרצו אמש (חמישי) בשכונת מאה שערים בירושלים בין כוחות משטרה, לתושבים שהפרו את הסדר, השליכו השוטרים רימוני הלם. אחד מהם פגע בילדה בת 8, שהייתה בסמוך. היא פונתה לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בעיר, ושוחררה לאחר מכן לביתה.

בעקבות התיעוד הקשה של פגיעת רימון ההלם, שפורסם ברשתות החברתיות, גינו הבוקר במערכת הפוליטית את השימוש שעשו השוטרים בכוח מופרז. שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר כי "קשה להישאר אדיש נוכח המראות הקשים אמש, בהם נפגעה ילדה מזריקת רימון בתוך שכונת מאה שערים. תקיפת שוטרים היא מעשה חמור המנוגד לחוק ולהלכה, ויש לגנותו בכל פה, אך עם זאת חייבים למנוע השתוללות משטרתית, שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם בתוך שכונה צפופה, מלאה בילדים קטנים המסכנת חיי אדם, מייצרת שנאה ופועלת לאיבוד הסדר הציבורי".

ליצמן הוסיף, כי "על המשטרה להכיר את אופי האוכלוסיה, לפעול באיזון נכון ולמנוע הלהטת הרוחות. זה לא מה שהיה הלילה. יש להידבר עם נציגי הקהילות והאוכלוסיה בשטח, שברובה מתנגדת לאלימות, נשמעת להוראות ורוצה בחיי שיגרה".

בתגובה לאירועי הלילה במאה שערים, אמר חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס): "יש לנקוט ביד הקשה נגד מפירי סדר, הנוהגים באלימות בכלל וכלפי כוחות הביטחון בפרט. אך לראות סרטונים מחרידים כאלו, בהם מוטח רימון הלם לפרצופה של ילדה קטנה – זה לא בא בחשבון בשום קונסטלציה. נדרש משנה זהירות במקומות צפופים".

סגן השר מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר כי "שום אירוע לא מצדיק שימוש בהטלת רימונים לעבר ילדים וסיכון חייהם. אני דורש מהמשטרה להשעות מיידית את השוטר ואת הקצין שנתן את ההוראה להשליך את הרימון, ולהעמידם לדין".

עוד אמר פרוש, כי "קהלים אחרים היו מגיבים להתנהלות משטרתית כזו בהפגנות ענק חריפות. העובדה שהציבור החרדי עדין נפש לא אמורה להתיר את דמו ולסכן את חיי ילדיו".

חבר מועצת העיר ירושלים, עופר ברקוביץ' (התעוררות), אמר: "לא נקבל פגיעה בילדים בשכונות בירושלים. רימון הלם הוא כלי שצריך להשתמש בו במקרה קיצוני ביותר. אני הראשון לומר שצריך להפעיל יד קשה מול קיצוניים ואלימים, שתקפו שוטרים ואת כוחות הביטחון. מי שיצא כנגד הפגיעה במאלק בעיסאוויה צריך לצאת כנגד גם בפגיעה בילדה החרדית במאה שערים".

ברקוביץ' פנה בקריאה לראש העיר ירושלים, משה ליאון, "לכנס עוד היום את צמרת המשטרה וצמרת המנהיגות החרדית, כדי למצוא פתרונות לתמונות הקשות שיצאו ממאה שערים – הן של תקיפת כוחות הביטחון, והן של הפגיעה בילדה חרדית ברימון הלם. זה הזמן לפעול ולמנוע התלקחות מיותרת".

בעקבות הביקורת הקשה על תפקוד השוטרים, נמסרה מהמשטרה התגובה הבאה: "בשעות הלילה החלה מחאה אלימה וקשה באזור מאה שערים, בה נטלו חלק עשרות פורעים שיידו אבנים, ברזלים, ביצים ומכל הבא ליד לעבר השוטרים תוך קריאות וגידופים קשים. השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ולא הבחינו בהימצאותה של האם והילדה בעין הסערה".

"במהלך ההתפרעות, וכתוצאה מהאלימות הקשה, נפצעו 3 שוטרים, שאחת מהן אף פונתה לטיפול לבית חולים לטיפול רפואי. במהלך הפעילות נעצרו 12 פורעים שהובאו לחקירה, וכנגד אחרים הוגשו דוחות במקום. ראוי ונכון לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה, את תקיפת השוטרים החמורה נגד אותם שוטרים, שפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור".

תגיות:משטרת ישראלירושליםמאה שערים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה