חדשות בריאות

נתניהו: המשק יחזור לפעילות הדרגתית – בכפוף למגבלות

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את עקרונות הצעת המל"ל להחזרת המשק לפעילות הדרגתית. משרד האוצר יגבש תוכנית פיילוט לפתיחת מספר ענפי מסחר, בכפוף להנחיות משרד הבריאות. בתי הספר והגנים לא ייפתחו בשלב זה. ההחלטה הסופית תובא לאישור הממשלה במוצאי שבת

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר הערב (חמישי) את עקרונות הצעת המל"ל לאסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה והחזרת המשק לפעילות.

בתום יום דיונים שנערך בהובלת נתניהו, נמסר מלשכתו כי "ראש הממשלה החליט על תוכנית אחראית, זהירה ומדורגת, שתכלול פתיחה מוגבלת של עסקים באופן מבוקר ומדוד". הצעת המל"ל, שגובשה בסיוע צוות מומחים בראשות פרופ' אלי וקסמן, איזנה בין התוכניות שהוצגו על ידי משרדי הבריאות, האוצר, הכלכלה והביטחון. על פי ההחלטה שהתקבלה, משרד האוצר יגבש תוכנית פיילוט עבור מספר ענפי מסחר, שיוכלו להיפתח בכפוף להנחיות משרד הבריאות. יוגדר תו סגול שיכלול קריטריונים לפתיחת עסקים, בהתאם לסקטורים שיוגדרו.

במהלך 48 השעות הקרובות יכינו הצוותים המקצועיים הצעת החלטה, וימפו ענפים שיוכלו להשתתף בפיילוט. בנוסף, יוכנו נהלים מפורטים לתפעול העסקים והחברות, וכן נהלי התנהגות עבור האזרחים במרחב הציבורי ובעסקים. ההחלטה הסופית כפופה לשינויים בהתאם לדיונים שיימשכו ביומיים הקרובים, והיא תובא לאישור הממשלה במוצאי שבת.

בנוגע למערכת החינוך, הוחלט כי יתאפשר חינוך מיוחד יחידני, אך תלמידי בתי הספר וילדי הגנים לא יחזרו בשלב זה למוסדות החינוך. מערכת החינוך נערכת להפעלת למידה מרחוק. עוד נקבע, כי ניתן יהיה לצאת לפעילות ספורטיבית, שתכלול עד 2 אנשים קבועים, עד לטווח של 500 מטרים מהבית.

מוקדם יותר הערב, נמסר מלשכתו של שר הביטחון נפתלי בנט כי התקבלה הצעתו לפתיחה מלאה של המשק, וזאת בכפוף לעמידה בכללים ומגבלות שייקבעו עד לצאת השבת. מגבלות אלו יכללו חיטוי, שמירה על מרחק פיזי, בדיקת חום וחבישת מסכה. אי עמידה בהנחיות תגרור סנקציות כלפי בעלי העסקים.

במהלך ישיבת השרים שדנה באסטרטגיית היציאה מהמשבר, העלה שר הפנים אריה דרעי הצעה לאפשר מנייני תפילה, בהשתתפות של בין 10 ל- 15 אנשים, שיתקיימו בשטח הפתוח בלבד, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. דרעי אמר, כי מעבר למזון הגשמי יש צורך לדאוג גם למזון הרוחני של הציבור הנוהג להתפלל במניין. בתום הדיון הנחה נתניהו את ראש המל"ל, מאיר בן שבת, להכין תוכנית ספציפית לקיום מנייני תפילה ברוח הצעתו של דרעי, ולהגישה לאישור הממשלה במוצאי שבת במסגרת מכלול ההצעות לחזרה לשגרה במשק.

במהלך הדיונים שהתקיימו היום, תבעו אנשי משרד האוצר לקבל החלטה על חזרה נרחבת של המשק לפעילות כבר ביום ראשון הקרוב, במשרד הבריאות טענו, לעומת זאת, כי יש לנקוט בגישה הדרגתית שתפחית את רמת הסיכון. במהלך אחת הישיבות התגלע עימות בין מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, למנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. על פי הדיווח בחדשות 13, באב"ד תקף את עמדת משרד הבריאות, ואמר כי תוכניתו אינה מהווה אסטרטגיית יציאה: "בואו נפזר את הדיון, וכשנגיע ל- 10 או 20 חולים ביום, כמו שמשרד הבריאות רוצים – נחזור לדבר". בר סימן טוב הגיב, כי "אי אפשר למדוד כל דבר דרך השקל".

תגיות:אריה דרעיתפילה במנייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה