חדשות בעולם

סין תוקפת את ממשל טראמפ: אין שום ראייה שהנגיף נוצר במעבדה בווהאן

לפי דובר משרד החוץ הסיני, ז'או ליג'יאן, על אף שנדרש מחקר נוסף כדי לאמת את מקור הנגיף, לא נמצאה אף ראייה כי הווירוס הקטלני הוא מעשה ידי אדם או שמעבדה סינית פיתחה אותו. הלילה אמר טראמפ כי הממשל בוחן "ביסודיות" את מקור ההתפרצות המקורי של הנגיף הסיני

נשיא סין, שי ג’ינפינגנשיא סין, שי ג’ינפינג
אא

סין הגיבה היום (חמישי) לדיווחים בארה"ב לפיהם בממשל האמריקני מאמינים כי נגיף הקורונה נוצר במעבדה רפואית בווהאן ולא, כפי שטוענת בייג'ינג, בשוק אוכל בעיר שבמחוז חוביי. לפי דובר משרד החוץ הסיני, ז'או ליג'יאן, על אף שנדרש מחקר נוסף כדי לאמת את מקור הנגיף, לא נמצאה אף ראייה כי הווירוס הקטלני הוא מעשה ידי אדם או שמעבדה סינית פיתחה אותו. "ארגון הבריאות העולמי אמר שאין שום ראיה שמצביעה על כך שהוא נוצר במעבדה. מומחי רפואה ידועים רבים גם אישרו שלטענה שהנגיף יצא ממעבדה אין בסיס מדעי", אמר.

ההכחשה הנמרצת מגיעה יממה אחרי שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, סירב לשלול בוודאות את הדיווח כי קהילת המודיעין האמריקנית חוקרת האם נגיף הקורונה נוצר במעבדה רפואית. "אני לא רוצה לומר זאת", אמר טראמפ לשאלת עיתונאי שדרש ממנו התייחסות, "אבל אני אומר לכם שאנחנו שומעים את הסיפור הזה יותר ויותר". הוא הבהיר כי הממשל בוחן "ביסודיות" את מקור ההתפרצות המקורי של הנגיף הסיני.

טראמפ (צילום: AFP)טראמפ (צילום: AFP)

בהמשך טען מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, בריאיון לערוץ השמרני "פוקס ניוז" כי השלטונות בסין לא סיפקו תשובות מלאות לסוגיית מקור הנגיף, ודרש מהממשל הסיני "להתוודות מה באמת קרה". פומפאו הוסיף כי הדרך שבה סין תוכל לשתף פעולה עם העולם - היא לתת למדענים להיכנס ולהבין איך המגפה החלה.

רשת "פוקס ניוז" דיווחה הלילה מפי מקורות עלומים, שמידת אמינותם מוטלת בספק רב, כי גורמי מודיעין אמריקניים מעריכים שמקורו של הנגיף הוא אכן במעבדה בווהאן, אך סבורים כי סין לא יצרה אותו למטרות של לוחמה ביולוגית – אלא כחלק ממאמציה להוכיח שהיא יכולה לזהות נגיפים ולהילחם בהם ברמה דומה לזו של ארה"ב, ואף יותר מכך. המקורות שצוטטו בערוץ מבססים את הערכתם על פעולות הטיוח לכאורה של ממשלת סין לאחר שנודע לה על התפשטות הנגיף. "זה עשוי להתברר כטיוח הממשלתי היקר ביותר אי-פעם", אמר אחד המקורות לרשת.

תגיות:ארצות הבריתסיןנגיף קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה