חדשות בריאות

הממשלה הכריזה: בני ברק "אזור מוגבל" במתכונת מצומצמת; בירושלים סגר עד ראשון

ההחלטה על ההגבלות התקבלה בשל לחץ שהפעילה עיריית בני ברק, שהבטיחה להוציא מהעיר 700 חולי קורונה למלוניות מטעם המדינה, ולמנות איש קשר לכל בניין שיסייע בתיאום עזרה לחולים ולמבודדים. הוועדה אישרה עוד את המשך הסגר בשכונות בירושלים עד 19 באפריל. הצעדים ייכנסו לתוקף בשעה 18:00

בני ברק, בתחילת החודש (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)בני ברק, בתחילת החודש (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה היום (חמישי) את חידוש הסגר על בני ברק, שיימשך עד ל-20 באפריל במתכונת מצומצמת בלבד. לפי התקנות החדשות, הכניסה לעיר, למעט האזור שנמצא צפונית לדרך אם המושבות, תיאסר באמצעות תחבורה ציבורית ותותר רק לרכבים פרטיים. עוד אישרה הוועדה את המשך הסגר בשכונות בירושלים עד 19 באפריל, נוסף לשכונות אחרות בבירה שהוכרזו גם הן כאזורים מוגבלים. הצעדים ייכנסו לתוקף בשעה 18:00.

ההחלטה על ההגבלות התקבלה בשל לחץ שהפעילה עיריית בני ברק, שהבטיחה להוציא מהעיר 700 חולי קורונה למלוניות מטעם המדינה, ולמנות איש קשר לכל בניין שיסייע בתיאום עזרה לחולים ולמבודדים. בירושלים, הממשלה תתיר לתושבי האזורים עליהם מוטל הסגר לצאת לעבודה. בין השכונות החדשות שנוספו לחלוקת הבירה לרובעים הן שמואל הנביא, סנהדריה, בית ישראל, ארזי הבירה, החומה השלישית ומעלות דפנה וראס אל עמוד. המעבר בין הרובעים השונים ייאסר, אך לא יוצבו מחסומים כי אם תוגבר האכיפה באופן משמעותי.

מחסום משטרתי בירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מחסום משטרתי בירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במהלך הדיון בוועדת השרים הוצגו נתונים לפיהם בבני ברק נספרו 2,160 חולים בקורונה, והעלייה בשיעור התחלואה בשלושת הימים האחרונים עומד על 16%. אולם, בשל השיפור המסוים בשיעור החולים החדשים בעיר מאז החלת הסגר ונוכח הבטחת העירייה, אימצה ועדת השרים את המלצות העירייה והגורמים החרדים והחליטה על הקלות משמעותיות באיסור היציאה והכניסה מבני ברק שיתייחסו רק לתחבורה הציבורית. ההכרזה על אזור התעשייה הצפוני כאזור נטול כל מגבלות התקבלה בשל שיעור התחלואה המועט בו, שאפשר להחריגו משאר חלקי העיר.

במהלך הדיון תקף שר האוצר משה כחלון בחריפות את הכוונה להקל בסגר על בני ברק, והודיע כי לא יוכל לתמוך בשחרור חלקי של העיר, אם הדבר יפגע בשחרור המשק כולו מהסגר. שר הביטחון נפתלי בנט הצטרף לעמדתו של שר האוצר.

החלטת הממשלה באה בניגוד לדו"ח שנכתב בידי מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, לפיו הערים והשכונות החרדיות נמצאות עדיין "בראש סדר העדיפויות". בדו"ח צוינו הערים בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית, וכוכב יעקב, וכן השכונות החרדיות בירושלים ובבית שמש. "נדרש לשפר את האכיפה של הבידוד ואת ההסברה ולהגדיל את מספר הבדיקות, בדגש על בית שמש, מודיעין עילית וביתר עילית", נכתב.

תגיות:בני ברקירושליםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה