חדשות בארץ

תלונה למח"ש נגד השוטרים שפרצו לביתו של הזמר רולי דיקמן

היועץ המשפטי של ארגון "בצלמו", עו"ד מיכאל ליטווק, פנה במכתב למחלקה לחקירות שוטרים בבקשה לחקור את השוטרים שפרצו לביתו של הזמר רולי דיקמן בערב חג שביעי של פסח

  • כ"ב ניסן התש"פ
(מתוך עמוד היוטיוב של רולי ויואלי דיקמן)(מתוך עמוד היוטיוב של רולי ויואלי דיקמן)
אא

יומיים לאחר הפריצה המשטרתית המתוקשרת לביתו של הזמר רולי דיקמן, שבוצעה שלשום (שלישי) במהלך תפילת חול המועד, פנה הבוקר היועץ המשפטי של ארגון "בצלמו", עורך הדין מיכאל ליטווק, במכתב לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), ולמ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, בבקשה לחקור את האירוע.

את מכתבו פותח ליטווק בתיאור המקרה, תוך שהוא מציין כי התפילה נעשתה על מנת שיוכלו המתפללים בבית לשמור על כללי משרד הבריאות, וכי היא נערכה כדת וכדין ומבלי לפגוע בהוראות ולהפר את החוק.

בהמשך הוא מגולל את פרטי הפריצה המשטרית, במהלכה נכנסו השוטרים לביתו של הזמר דרך גג הבניין, וניתקו באופן מיידי את מגברי הקול.

עוה"ד ליטווק מפרט במכתבו את לשון החוק בעניין, ומסיק: "מן כל המקבץ עולה, הפעלת הרעש כהגדרתו בחוק - בדמות שימוש בכלי נגינה ומגברי קול בידי האחים דיקמן - אין בו כל איסור, הוא לא חרג מהרעש המותר ואין כל ספק כי בכל אופן הוא הותר בערב שביעי של פסח.

"רמיסת מקום מבטחו של אדם וכניסה לביתו הפרטי ללא צו, ומבלי שנערכה כל מדידה, הינה התנהלות חמורה ודורסנית. אולם חומרת הדברים עולה במקרה זה, מאחר ומדובר במניעת חופש הפולחן מאלפי מתפללים בשידור חי".

ליטווק אף מעריך במכתב, כי "ניכר שיד השוטרים קלה כאשר מדובר במגזר החרדי".

בארגון "בצלמו" מבקשים מהשר ארדן וממח"ש לפעול בדחיפות למצות את הדין עם השוטרים המעורבים, ולהוציא הודעת התנצלות על ההתפרצות והפסקת התפילה המתוקשרת.

כמו כן, מבקש הארגון לחדד את הנהלים במשטרת ישראל, להזכיר לשוטרים כי אין חוק במדינת ישראל האוסר השמעת תפילה, ולהבהיר כי בכל תלונה על מפגע רעש יש לפעול בהתאם לנהלים, וכל שכן כאשר מדובר בנושא רגיש כדוגמת תפילה.

עוה"ד חתם את מכתבו בהודעה, כי הארגון ימשיך לפעול למיצוי הדין עם השוטרים המעורבים ולחידוד הנהלים מול כלל השוטרים.

כאן המקום להביא את תגובת המשטרה, כפי שנמסרה לאחר פרסום הפרשה: "השוטרים הוזעקו למקום בעקבות דיווחים חוזרים ונשנים, שהתקבלו במוקד 100 של המשטרה מתושבי המקום אודות רעש חזק מאוד באמצעות רמקולים שהוצבו במרפסת דירה בעיר בני ברק. עם הגעת השוטרים והתרשמותם כי אמנם מדובר ברעש חזק וחריג בניגוד לחוק, פנו למחזיק המקום בכדי שינמיך את עוצמת המוזיקה, וכך עשה תחילה.

"לאחר עזיבת השוטרים את המקום, התקבלו פניות נוספות מאזרחים שדיווחו כי המוזיקה הוגברה שוב כפי שהיה קודם לכן. השוטרים שבו למקום ודפקו על הדלת במטרה להפסיק את ביצוע העבירה, אולם אלו שהיו בדירה והקימו את הרעש, לא פתחו את הדלת והתעלמו, ולכן נאלצו השוטרים להיכנס לדירה דרך המרפסת.

"למרות האמור, הסתפקו השוטרים באזהרה נוספת תוך ניתוק מערכת ההגברה ללא מתן דו"חות. נדגיש כי פעילות אכיפה זו אינה קשורה לתקנות לשעת חירום או למניעת התפשטות נגיף הקורונה כלל".

רגע הפריצה (מתוך עמוד היוטיוב של רולי ויואלי דיקמן)

תגיות:בני ברקרולי דיקמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה