חדשות בריאות

מסתמן: הסגר על בני ברק ושכונות בירושלים יימשך – במתכונת מצומצמת

ועדת השרים לענייני הקורונה תדון בחידוש הסגר על בני ברק ושכונות בירושלים, תוך מתן הקלות לתושבים. בעיריית בני ברק נפתח חדר פיקוד בשיתוף עם מד"א וקופות החולים, כדי לקדם את הליך עריכת בדיקות הקורונה לתושבים

בני ברק (צילום: גילי יערי, פלאש 90)בני ברק (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:17)

ועדת השרים המיוחדת צפויה להחליט היום (חמישי) על המשך הסגר שהוטל על העיר בני ברק ועל חלק משכונותיה של ירושלים, אם כי במתכונת מצומצמת. זאת לאחר שבמהלך הלילה פינתה המשטרה את המחסומים שהוצבו בכניסות לבני ברק וביציאות ממנה, ופתחה את העיר לתנועה.

בהתייעצות טלפונית לילית שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי, השר לביטחון פנים גלעד ארדן וראש המל"ל, מאיר בן שבת, הוחלט שלא לחדש את הסגר, שהוטל על בני ברק בתחילת החודש. עוד הוחלט, כי התחבורה הציבורית בעיר לא תחודש, למעט קו פנימי. בשל התנגדות משרד הבריאות לביטולו המלא של הסגר, צפויים השרים להחליט על חידושו במתכונת חלקית עד תחילת השבוע הקרוב. במסגרת ההחלטה שתוצג לשרים, אזור התעשייה הצפוני של בני ברק יוחרג ממגבלות הסגר, ותתאפשר תנועה של רכבים פרטיים בכל רחבי העיר. במקביל למתן ההקלות לתושביה, תפעל העירייה לפינוים של 700 חולים למלוניות בידוד. 

בבניין עיריית בני ברק נפתח הבוקר חדר פיקוד, המשותף לעיריה, למגן דוד אדום ולקופות החולים כללית, מכבי ומאוחדת. הקמת חדר הפיקוד נועדה לקדם את הליך עריכת בדיקות הקורונה עבור התושבים. בחדר הפיקוד מרוכזים שמות החולים בעיר, הזקוקים להמשך בדיקות נוספות. כל תושב שזקוק לבדיקה יקבל מחדר הפיקוד אישור מיידי לעריכתה, מטעם נציג קופת החולים בה הוא חבר. לאחר מכן יגיעו צוותי מד"א לביתו כדי לבצע את הבדיקה. חדר הפיקוד פועל יחד עם מתחם הבדיקות של עיריית בני ברק ומד"א, הממוקם במתחם דיזיין סנטר בעיר.

על פי הנתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות, מספר הנדבקים המאומתים בנגיף בבני ברק עומד על 2,150. מדובר בשיעור של 1,100 חולים ל- 100 אלף נפש – שיעור התחלואה הגבוה ביותר בישראל, ביישובים מעל 5,000 תושבים. 231 מהחולים בעיר החלימו מהנגיף. את רשימת תחלואת הקורונה בארץ מובילה ירושלים – עם 2,418 חולים.

תגיות:בני ברקנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה