חדשות בריאות

משרד הבריאות מעדכן: 12,501 חולים בקורונה בישראל, 130 מתים

בישראל חולים 12,501 בני אדם בקורונה, ו-130 נפטרו עד כה - מתוכם 45 דיירי בתי אבות. מנכ"ל משרד הבריאות: "נעלה מדרגה במהלך השבועיים הקרובים שתאפשר יותר פעילות. נראה שאם הדברים לא יוצאים משליטה ונראה שהמגמות הטובות תימשכנה נוכל לשחרר עוד פעילות"

חיילי פיקוד העורף בבית אבות בבני ברק, אתמול (צילום: פלאש 90)חיילי פיקוד העורף בבית אבות בבני ברק, אתמול (צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב (רביעי) כי מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-12,501 – עלייה של 3.78% ביממה האחרונה. בין החולים, 180 במצב קשה ומתוכם 133 מונשמים. מספר הנפטרים עלה גם הוא ל-130. 2,563 החלימו ושוחררו לביתם.

בבית החולים וולפסון מסרו על מותם של שניים ממטופליו: בן 84 מבית האבות "בית בלב" שסבל ממחלות רקע מרובות, ונפטר לאחר שאושפז במצב קשה מאוד. בת 70 מבית האבות "בית אבי" עם מחלות רקע מרובות, שאושפזה גם היא במצב קשה מאוד. בכך, עלה מניין המתים בבתי אבות ל-45.

שר הבריאות יעקב ליצמן, החולה בעצמו בנגיף, בישר הערב על הגעת משרדו ליעד של 10 אלף בדיקות קורונה ביום והודה לצוותים הרפואיים. "זו הזדמנות מצוינת לשבח את הצוותים הרפואיים שפועלים מסביב לשעון בתנאים לא פשוטים למען אזרחי ישראל. נמשיך במגמה זו בכל הכוח, בעזרת השם", מסר.

דרך בגין ברמת גן, אתמול (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)דרך בגין ברמת גן, אתמול (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לדברי השר, מגזין פורבס מדרג את ישראל כמדינה הבטוחה ביותר בעולם מנגיף הקורונה, ובמקום 8 במידת יעילות הטיפול במגיפה. "זה לא היה קורה ללא מסירות הנפש שלכם, רופאות ורופאים מסורים, אחיות ואחים, אנשי מקצועות הבריאות, אנשי כוחות הביטחון והמשטרה, עובדי משרד הבריאות, הרוקחים, אנשי מינהלה בבתי החולים, בקופות החולים, ההסתדרות הרפואית, אנשי מד"א, ארגוני הבריאות והמתנדבים, עובדי ועובדות המעבדות הרפואיות, נציגי השירות במוקדים השונים, צוותי הדוברות וההסברה, וכל העוסקים במלאכת הקודש במערכת הבריאות".

מנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, הדגיש בריאיון לחדשות 12 כי הדיון מחר על אסטרטגיית היציאה מהמשבר אינו עוסק בחזרה מוחלטת לשגרה. "המגפה עוד כאן והיא מדבקת", אמר. "האירוע לא נגמר. אנחנו רוצים להחזיר פעילות כלכלית למשק אבל היא תהיה אחרת. העיקרון המנחה: זהירות ומתינות".

בר סימן טוב סירב לציין צעדים קונקרטיים להקלה על המשק והסביר "את הדיון שצריך לעשות עם רה"מ נעשה איתו ולא בריאיון". מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף: "צריך לראות שהחזרה לפעילות לא תגרום להתלקחות בתחלואה". עם זאת, הוא הבהיר כי "נעלה מדרגה במהלך השבועיים הקרובים שתאפשר יותר פעילות. נראה שאם הדברים לא יוצאים משליטה ונראה שהמגמות הטובות תימשכנה נוכל לשחרר עוד פעילות - נצטרך ללכת עם מסכות כל הזמן". 

תגיות:משרד הבריאותיעקב ליצמןנגיף קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה