חדשות בריאות

שיפור במצבו של הצעיר בן ה- 22: חזר להכרה מלאה

אפיק סויסה, שאושפז במצב קשה בבית החולים איכילוב לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, חזר להכרה מלאה ונותק ממכשיר האקמו אליו חובר. צבי מיכאלי, חולה קורונה בן 58 המאושפז בבית החולים שערי צדק, נותק אף הוא מהמכשיר, המחליף את פעולת הלב והריאה

בית החולים איכילוב (צילום: פלאש 90)בית החולים איכילוב (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:20)

בשורות טובות: במצבו של אפיק סויסה, הצעיר בן ה- 22 שנדבק בנגיף הקורונה ואושפז במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב, חל שיפור נוסף. מבית החולים נמסר הערב (ראשון), כי הוא חזר להכרה מלאה ומתקשר עם הסביבה.

סויסה אושפז בסוף החודש שעבר בבית החולים אסותא באשדוד, עיר מגוריו. בעקבות החמרה ניכרת במצבו, הוחלט להרדימו ולהנשימו. בהמשך הוא הועבר לבית החולים איכילוב, וחובר למכשיר אקמו (ECMO) המחליף את פעולת הלב והריאה. על אף השיפור במצבו, הוא עדיין נתמך במכונת לב ריאה. מנהל היחידה לטיפול נמרץ, ד"ר עדי נמרוד, אמר: "כולנו תקווה שהמשך תהליך השיפור ימשיך, ונעשה כל מאמץ להחזירו לשגרת חייו הקודמים".

בית החולים שערי צדק בירושלים מסר הערב כי צבי מיכאלי, חולה קורונה בן 58, נותק בסוף השבוע ממכשיר האקמו אליו היה מחובר במשך שבועיים. מיכאלי, שאינו סובל ממחלות רקע, הגיע לבית החולים במצב קשה והועבר למחלקה לטיפול נמרץ. לאחר שבימים האחרונים חל שיפור במצבו, החליט ביום שישי צוות הרופאים במחלקה לגמול אותו ממכשיר האקמו ולהעבירו למכשיר הנשמה. מצבו מוגדר עדיין קשה אך יציב.

מנהל יחידת טיפול נמרץ לחולי קורונה בשערי צדק, ד"ר יגאל הלביץ, אמר: "החיבור למכשיר האקמו אפשר לנו לייצב את מצבו של צבי ולמנוע קריסה של המערכות הנשימתיות שלו. בימים האחרונים ראינו שיפור איטי אבל יציב במצבו, ולכן הוחלט לגמול אותו ולהעבירו למכשיר הנשמה. ב- 48 שעות האחרונות אנו רואים המשך התייצבות במצבו, ומקווים שהמגמה תמשיך".

על פי נתוני משרד הבריאות, שנמסרו בשעות הבוקר, מניין קורבנות נגיף הקורונה בישראל עלה ל- 103. מספר הנדבקים המאומתים בנגיף עלה ביממה האחרונה ב- 373, ועומד כעת על 10,878.

עוד עולה מהנתונים, כי מצבם של 174 חולים מוגדר קשה. במספר החולים המונשמים חלה ירידה – מ- 132 ל- 123. מצבם של 155 חולים מוגדר בינוני, ו- 9,058 נמצאים במצב קל. מתחילת התפרצות הנגיף בארץ, 1,388 חולים הבריאו.

מוקדם יותר הבוקר, מסר בית החולים פדה-פוריה בטבריה, כי במהלך הלילה נפטר חולה קורונה בן 62, שהגיע ממעון בטבריה וסבל ממחלות רקע מרובות. בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נפטרה אתמול מזל דלאל, תושבת בית שמש בת 53, אם ל- 9 ילדים שלא סבלה ממחלות רקע. דלאל הונשמה והורדמה במשך למעלה משבוע. בבית החולים אמרו, כי מחלתה הייתה קשה, ומצבה הידרדר במהירות.

תגיות:בית החולים איכילובנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה