חדשות בארץ

ריבלין: לא אאריך את המנדט לגנץ ולא אעביר אותו לנתניהו – הוא יחזור לכנסת

הנשיא ראובן ריבלין הודיע ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי לא יעניק לו ארכה של שבועיים נוספים להרכבת הממשלה, וכי עם פקיעת המנדט מחר בחצות הוא יחזור לכנסת

ריבלין, נתניהו וגנץ (צילום: קובי גדעון, לע"מ)ריבלין, נתניהו וגנץ (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

דרמה פוליטית: הנשיא ראובן ריבלין הודיע בצהריים (ראשון) ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי לא יעניק לו ארכה של שבועיים להרכבת ממשלה. בכך דחה ריבלין את הבקשה ששיגר אליו גנץ אמש, לקבל ארכה נוספת כדי להגיע להסכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת ממשלת אחדות. ריבלין הבהיר, עם זאת, כי אין בכוונתו להעביר את המנדט לנתניהו, וכי עם פקיעת המנדט, מחר בחצות, הוא יחזור לכנסת.

בהודעה מבית הנשיא נמסר, כי ריבלין אמר לגנץ ש"בנסיבות הקיימות לא תתאפשר הארכה של תקופת מלאכת הרכבת הממשלה שניתנה לו". עוד נאמר בהודעה, כי "נשיא המדינה קיבל החלטה זו לאחר ששוחח גם עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שלא אישר כי השניים קרובים לחתימה על הסכם שיוביל לממשלת אחדות". זאת בניגוד לטענתו של גנץ, במכתבו לנשיא, כי הושגה "התקדמות משמעותית" במגעים, וכי "הקמת ממשלה הינה בהישג יד".

בבית הנשיא הוסיפו, כי "והיה ולא יחתמו השניים על הסכם עד מחר בחצות, ולא תשתנה תמונת הממליצים, ישוב המנדט לכנסת, ותחל תקופת 21 הימים בהם יוכלו חברי הכנסת לגבש רוב להמלצה על מועמד מוסכם. למועמד המוסכם יינתנו 14 יום להרכיב ממשלה. במידה ובזמן שנותר עד תום התקופה הראשונה שניתנה לגנץ להרכבת ממשלה, ישתנו הנסיבות ויבואו הצדדים אל הנשיא בבקשה להארכת התקופה על מנת לסייע בידם להגיע להסכם, ישקול זאת הנשיא שנית".

בכחול לבן הגיבו על הודעת הנשיא ואמרו: "מאמצי ההגעה לאחדות נמשכים גם בשעה זו על ידי צוותי המשא ומתן, במטרה להשלים את נספחי החקיקה הנדרשים להסכם שגובש כבר בשבוע שעבר. הבהרנו לליכוד, כי לא נאפשר כל פגיעה בשלטון החוק ובעקרונות היסוד אותם הצגנו. גנץ אמר לנתניהו בשיחתם, כי הוא מחויב להסכמות ביניהם ונכון לקדם אותן בכל מקום ובכל שעה, לאחר שתושלם העבודה על נספחי החקיקה, בכדי להקים ממשלת חירום לאומית כפי שעם ישראל רוצה וצריך".

כזכור, נתניהו פנה אמש ללשכתו של גנץ, וביקש לקיים פגישה במעון ראש הממשלה ביניהם ובין צוותי המשא ומתן. בהודעה שנמסרה מהליכוד נאמר, כי הבקשה נעשתה "מתוך רצון טוב ואחריות לאומית להקמת ממשלת אחדות בהקדם האפשרי". גורמים בכחול לבן טענו מנגד, כי נתניהו החליט לסכל את הקמתה של ממשלת אחדות. בתגובה רשמית שנמסרה מטעם כחול לבן נאמר: "נמשיך במאמצים להקים ממשלת חירום ואחדות שתטפל במשבר הקורונה על השלכותיו הרפואיות, הכלכליות והחברתיות, תשמור על שלטון החוק ותמנע בחירות רביעיות. את המגעים ננהל בערוצים הרשמיים של צוותי המשא ומתן, ולא בתקשורת".

בליכוד הגיבו היום על הדברים, ואמרו כי "התדרוכים והדיווחים ביחס למשא ומתן הם פייק ספין של כחול לבן. ראש המממשלה נתניהו התקשר אמש, ופעם נוספת גם היום, לח״כ בני גנץ, וחזר על הצעתו לפעול להקמת ממשלת אחדות ולשבת יחד, ביניהם ובין צוותי המשא ומתן, לטובת הקמת ממשלה – 'עד שיצא עשן לבן'".

תגיות:בני גנץראובן ריבליןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה