חדשות בריאות

ועדת השרים החליטה: סגר על שכונות בירושלים

הסגר יתחיל בשעה 12:00, ויימשך עד יום רביעי בבוקר. היציאה מהשכונות עליהן יוטל הסגר תיאסר, למעט לצרכים חיוניים. בין השכונות הכלולות בהחלטה: רמות, רמת שלמה, הר נוף, מאה שערים ונווה יעקב. הבוקר נכנס לתוקף הצו המחייב חבישת מסכה ביציאה למרחב הציבורי

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת השרים המיוחדת אישרה הלילה (ראשון), בישיבה טלפונית, להטיל סגר על ארבעה רבעים בירושלים, בהם שיעור תחלואת הקורונה וקצב ההדבקה גבוהים מהממוצע בכלל האוכלוסייה. הסגר ייכנס לתוקף החל מהשעה 12:00 בצהריים, ובשלב זה יימשך עד ליום רביעי בשעה 7:00.

4 הרבעים שהוכרזו כ"אזור מוגבל" הינם:

רובע 1 – הכולל את שכונת נווה יעקב, אך ללא עוטף ירושלים כפר עקב, אזור התעשייה עטרות, בית חנינא, פסגת זאב ועוטף ירושלים שכונת השלום.

רובע 2 – הכולל את שכונות רמות, רמת שלמה ורוממה, אך ללא אזור תעשייה הר החוצבים, פארק מטרופוליני עמק הארזים ופארק מטרופוליני עמק מוצא.

רובע 3 – הכולל את שכונת הר נוף, אך ללא אזור התעשייה גבעת שאול, בית הכרם, מינהל מוסדי הר הרצל, יובלים, גנים, רמת דניה ובית החולים הדסה עין כרם.

רובע 5 – הכולל את שכונות מאה שערים, גאולה, הבוכרים, כרם אברהם ומקור ברוך, אך ללא מינהל מוסדי קריית הלאום ובית דוד.

מפת החלוקה לרובעים בירושלים (קרדיט: עיריית ירושלים)מפת החלוקה לרובעים בירושלים (קרדיט: עיריית ירושלים)

בתוך הרבעים עליהם הוטל הסגר ניתן יהיה לנוע על פי ההנחיות של משרד הבריאות (עד למרחק של 100 מטרים מהבתים), אולם לא ניתן יהיה לצאת מהם. עם זאת, תתאפשר יציאה מאזור הרובע לעבודה, וכן לצורכי טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים, הליך משפטי וכל צורך חיוני אחר באישור מראש של רח"ל (רשות החירום הלאומית).

מעיריית ירושלים נמסר, כי היא תמשיך לדאוג למתן שירותים רחבים לכלל הציבור בשכונות, תוך טיפול יעודי בציבור הקשישים ובמשפחות שלהן בן משפחה עם מוגבלות.

בתוך כך, הבוקר נכנס לתוקף הצו המחייב חבישת מסכה ביציאה למרחב הציבורי. על פי לשון הצו, עליו חתם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, "לא ישהה אדם במקום שאינו מקום מגוריו ללא כיסוי הפה והאף באמצעות מסכה המיועדת לכך, או מסכה ביתית, בהתאם להנחיות משרד הבריאות". הוראות הצו לא יחולו על קטינים מתחת לגיל 6, או על אנשים שמתקשים להשתמש במסכה בשל מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית.

תגיות:ירושליםנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה