חדשות בארץ

נתניהו לגנץ: בוא לפגישה עוד הערב; גנץ יבקש מחר הארכת המנדט

גורמים בצוות המשא ומתן של כחול לבן דחו את קריאתו של נתניהו ומסרו כי "ביבי מנסה לברוח מההסכם כי הוא מבין פתאום שההסכם שהושג הוא טוב לגנץ. מי שרוצה להיפגש עם גנץ לא צריך את התקשורת"

נתניהו וגנץ בכנסת, בנובמבר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו וגנץ בכנסת, בנובמבר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (מוצ"ש) ללשכת יו"ר כחול לבן בני גנץ בבקשה לקיים עוד הערב פגישה נוספת במעון ראש הממשלה במטרה לקדם את המגעים להרכבת הממשלה, שנגדעו בתחילת השבוע. לפי הודעת נתניהו, הפגישה במעון ראש הממשלה תיעשה מתוך "רצון טוב ואחריות לאומית להקמת ממשלת אחדות בהקדם האפשרי".

גורמים בצוות המשא ומתן של כחול לבן הגיבו להודעתו של נתניהו ומסרו כי "ביבי מנסה לברוח מההסכם כי הוא מבין פתאום שההסכם שהושג הוא טוב לגנץ. מי שרוצה להיפגש עם גנץ לא צריך את התקשורת".

מחר צפוי גנץ לבקש מנשיא המדינה ראובן ריבלין להאריך לו  את המנדט להרכבת הממשלה. המנדט יפוג אוטומטית ביום שני בחצות, ולריבלין יש אפשרות להעניק לגנץ ארכה של עד 14 ימים נוספים, או להעביר את המנדט לנתניהו. על פי הפרסומים, ריבלין, שמבין את מטרת הארכת המנדט לגנץ בעודו נתון במו"מ עם נתניהו, לא צפוי לכבד את בקשתו.

בתחילת השבוע הודיעה כחול לבן כי הפסיקה את המשא ומתן עם הליכוד בשל דרישת האחרונה לפתוח מחדש את ההסכם הקואליציוני באשר למנגנון המשותף למינוי שופטים. "לא נאפשר שום שינוי בתפקוד הוועדה לבחירות שופטים ופגיעה בדמוקרטיה", אמרו בכחול לבן.

בכחול לבן אמרו מוקדם יותר כי הושגה הסכמה באשר לסוגיית החלת הריבונות בשטחי יהודה ושומרון בהתאם לעסקת המאה האמריקנית, והעבודה כעת היא על השגת מתווה סדור בהסכמת שני הצדדים. הסוגיה נתקלה במחלוקת בשל כמה סעיפים שכחול לבן התנגדה אליהם, ובשלה הסכימו בליכוד להתפשר בכך שכל מהלך מדיני שראש הממשלה בנימים נתניהו ינסה לקדם, הוא יידרש להסכמת ממלא מקומו – יו"ר כחול לבן בני גנץ – שדורש הסכמה בינלאומית רחבה (לבד מארה"ב שתומכת בסיפוח חד-צדדי) לכל יוזמת סיפוח. בליכוד, לעומת זאת, הדגישו כי המתווה מאפשר לנתניהו לבצע מהלכים חרף התנגדות גנץ, באמצעות סעיף התגברות בהסכם שמחייב את נתניהו רק להיוועץ בו בלא שיקבל את הסכמתו. על פי הפרסומים, תיתכן חתימה סופית כבר ביממה הקרובה. גורמים בשתי המפלגות טענו עוד כי נתניהו, מצדו, נסוג מדרישותיו בעניין בחירת השופטים, בצעד שהוביל לביקורת חריפה מבית.

תגיות:בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה