חדשות בריאות

הקורונה בישראל: יותר מ- 10,000 נדבקים, מניין הקורבנות זינק ל- 93

מספרם של הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ל- 10,095. מצבם של 164 חולים מוגדר קשה, מתוכם 125 מונשמים. עד כה החלימו 1,061 בני אדם מהנגיף

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:22)

חולת קורונה, בשנות ה- 80 לחייה, נפטרה הבוקר (שישי) בבית החולים לניאדו בנתניה, לאחר שהייתה מורדמת ומונשמת במצב קשה. בכך עלה מספרם של קורבנות הנגיף בישראל ל- 93.

על פי נתוני משרד הבריאות, הנכונים לשעה 8:00, מספר הנדבקים בנגיף הגיע ל- 10,095. מספרם של החולים שמצבם מוגדר קשה הינו 164. במספר המונשמים חלה ביממה האחרונה עלייה של 5%, והוא עומד על 125. 178 מהחולים נמצאים במצב בינוני, ו- 8,600 במצב קל.

עוד עולה מהנתונים, כי 721 מהחולים מאושפזים בבתי חולים, 6,582 נמצאים בבידוד בית, ו- 941 שוהים בבתי מלון. 698 חולים ממתינים להחלטה, האם לאשפזם או להמשיך את הטיפול בהם במסגרת הקהילה. מספרם של המחלימים מהנגיף עלה ל- 1,061.

במהלך הלילה נפטרו 6 חולי קורונה, ביניהם 2 נשים בגילאי 86 ו- 84, שאושפזו בבית החולים שערי צדק בירושלים. השתיים התגוררו בבית האבות "מעון הורים" בשכונת סנהדריה בעיר. מבית החולים נמסר, כי הן סבלו ממחלות רקע מורכבות. במחלקות הקורונה בשערי צדק מאושפזים כעת 95 חולים, מתוכם 12 מונשמים.

הסגר שהוטל לקראת חג הפסח, במסגרתו נאסר המעבר בין ישובים, הגיע הבוקר בשעה 6:00 לסיומו, וישראל חזרה למתכונת ההגבלות שליוו אותה עד ליום שלישי האחרון. בישיבת ממשלה טלפונית שנערכה הלילה הוחלט להאריך את הסגר על בני ברק ב- 5 ימים נוספים, תוך מתן הקלות. התחבורה הציבורית, שהופסקה ביום שלישי לחלוטין, תשוב לפעול בתחילת השבוע הבא בהיקף מצומצם של עד 25%.

ביום ראשון הקרוב, בשעה 7:00, ייכנס לתוקף הצו המחייב חבישת מסכה ביציאה למרחב הציבורי. על פי לשון הצו, עליו חתם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, "לא ישהה אדם במקום שאינו מקום מגוריו ללא כיסוי הפה והאף באמצעות מסכה המיועדת לכך, או מסכה ביתית, בהתאם להנחיות משרד הבריאות". הוראות הצו לא יחולו על קטינים מתחת לגיל 6, או על אנשים שמתקשים להשתמש במסכה בשל מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית.

משרד הבריאות קרא לציבור לשמור בקפידה על כל ההנחיות. "סכנת הקורונה לא חלפה", אמר שר הבריאות יעקב ליצמן. "כולנו רואים מה קורה במדינות אחרות בעולם. אנו עוקבים כל העת אחר התפשטות המחלה בישראל. שחרור המשק באופן הדרגתי יתאפשר רק אם נקפיד כולנו על הכללים, על אף הקושי".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה