חדשות בריאות

הקורונה בישראל: 9,968 חולים, 86 מתים; משרד האוצר נגד משרד הבריאות

מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-68 – 7 מהם נפטרו במהלך היום. מספר החולים עלה גם הוא ל-9,968, בהם 166 במצב קשה ו-121 מונשמים

בית החולים זיו בצפת, השבוע (צילום: דוד כהן, פלאש 90)בית החולים זיו בצפת, השבוע (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי) כי מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-68 – 7 מהם נפטרו במהלך היום. מספר החולים עלה גם הוא ל-9,968, בהם 166 במצב קשה ו-121 מונשמים. מדובר בעלייה של 6% בלבד מאתמול בבוקר. במרכז רפואי פדה-פוריה בטבריה הודיעו על מותה לפני זמן קצר של חולת קורונה בת 89 עם מחלות רקע מרובות.

ברקע הפרסומים על המשך הסגר הנוכחי, במשרד האוצר תקפו הערב את משרד הבריאות והבהירו כי המגבלות הנוספות שהוטלו לפני החג על מקומות העבודה יוסרו מחר בבוקר כמתוכנן. בכך, יוחזר המצב למגבלות שהיו קיימות ערב ליל הסדר. עוד אמרו במשרד כי ראש המל"ל, מאיר בן שבת, עדכן את מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד כי בשלב זה החזרה מחר תהיה למצב שהיה לפני ליל הסדר, כמתוכנן.

ההבהרה מגיעה בעקבות המלצתו מוקדם יותר הערב של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, להאריך את הסגר על יישובי ישראל, שתוכנן להסתיים על פי החלטת הממשלה ביום שישי בבוקר, עד לאחר סיום חול המועד.ֿ

שר הביטחון נפתלי בנט תקף הערב את מדיניות הבדיקות של משרד הבריאות וקרא להעביר לידי צה"ל ומשרד הביטחון את האחריות לביצוען. לדבריו, "העיכוב בהקמת מערך בדיקות מחייב מדיניות גורפת של סגרים כלליים אשר מביאה לנזק עצום לכלכלת ישראל ולפרנסת מיליוני עובדים".

לפי בנט, בלי "להזניק במהירות את קצב הבדיקות, את מהירותן, נטילתן, פיענוחן ודיוקן, לא נוכל לשחרר את ישראל מהסגר הכלכלי הגורף שהוא הרסני לעתיד ישראל, מבלי להסתכן בזינוק מחודש של המגפה". שר הביטחון גם האשים את משרד הבריאות בכך שהוא לא מאמין בחשיבות הבדיקות, והוסיף כי הוא אינו "בנוי להקמה מהירה של מערך יעיל של בדיקות בחירום. חוסר האמונה בחשיבות הבדיקות הוא כאילו מפקד חטיבה לא ירצה לקבל מודיעין על שטח האויב לקראת פעולה".

"החולשה הנוכחית של מערך הבדיקות מונע גם ממשרד הבריאות לבדוק קשישים בבתי אבות, חוזרים מחו"ל, ובכלל אנשים עם חום גבוה ושיעול או קרובי משפחה של נשאים, שגם בימים אלו אינם נבדקים, ולכן גם לא נשלחים למלוניות בידוד", כתב בנט.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאותמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה