חדשות בארץ

אחרי שקרא להסרת הסגר, מקורבי נתניהו תוקפים את בנט: "חסר אחריות"

שר הביטחון קרא להסרת הסגר והעברת מערך הבדיקות לידי מערכת הביטחון, וספג ביקורת קשה ממקורבי נתניהו: "ראוי ששר הביטחון ידאג למילוי המשימות שראש הממשלה הטיל עליו, ועדיין לא התבצעו, במקום כל הזמן להיות עסוק במתקפות בתקשורת נגד ראש הממשלה והממשלה שהוא חבר בה"

נתניהו ובנט בכנסת, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ובנט בכנסת, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו הערב (חמישי) בחריפות את שר הביטחון נפתלי בנט שקרא להסרת הסגר, בניגוד למדיניות שמובילה הממשלה בהמלצת משרד הבריאות. "במצב חירום מצופה משר בממשלה להתנהג בצורה אחראית ולקיים את הדיונים בפורומים המקצועיים בממשלה ולא בתקשורת", אמרו הגורמים.

הבכירים הוסיפו כי "ראש הממשלה, שמנהל את המאבק בקורונה בצורה אחראית ומיטבית יחד עם מומחים בארץ ובעולם, מאפשר לכל השרים להביע את דעתם באופן מלא בדיוני הממשלה". עוד אמרו כי "ראוי ששר הביטחון ידאג למילוי המשימות שראש הממשלה הטיל עליו, ועדיין לא התבצעו, במקום כל הזמן להיות עסוק במתקפות בתקשורת נגד ראש הממשלה והממשלה שהוא חבר בה".

מוקדם יותר הערב מסר בנט כי העיכוב בהקמת מערך בדיקות מחייב מדיניות גורפת של סגרים כלליים, אשר מביאה ל"נזק עצום לכלכלת ישראל ולפרנסת מיליוני עובדים ובעלים במגזר הפרטי". לפיכך, טען שר הביטחון, "חייבים לעבור ממדיניות הפטיש למדיניות הפינצטה", באמצעות העברת האחריות הכוללת למערך הבדיקות לידי צה"ל ומשרד הביטחון. "בלי זה לא נוכל לשחרר את ישראל מהסגר הכלכלי הגורף שהוא הרסני לעתיד ישראל, מבלי להסתכן בזינוק מחודש של המגיפה", אמר.

בנט מתח ביקורת חריגה על משרד הבריאות "שלא מאמין במיוחד" בחשיבות הבדיקות לזיהוי קורונה, המכונות על ידם, לדבריו, "עגל זהב", וכי כגוף רגולטורי בעיקרו, הוא אינו בנוי להקמה מהירה של מערך יעיל של בדיקות בחירום. זהו, לטענתו, דומה למפקד חטיבה שאינו מעוניין לקבל מודיעין על שטח האויב לקראת פעולה.

"המצב כעת הוא: מעט מדי בדיקות, ביצוע איטי – אנשים ממתינים ימים עד שיגיעו אליהם, קבלת תוצאות לאחר 5-6 ימים, ואובדן תוצאות הבדיקות", הוסיף בנט. "בשל זאת, ובשל בעיות חריפות בביצוע ובעודף בירוקרטיה, תהליך הגדלת הבדיקות ייארך זמן רב מדי אם יישאר בידי משרד הבריאות". לדבריו, הסגירה הגורפת של ישראל אשר "הייתה נכונה מאד בימים הראשונים", לא יכולה להמשיך להיות הכלי המרכזי לאורך זמן, בשל השפעתה על עסקים ועל מקומות עבודה בישראל.

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה